Zakon o autoputevima i Nacionalni fond za puteve i još neke akte. Projekat uglavnom predviđa ukidanje putarine za putnička vozila i motocikle na autoputevima kojima upravlja Generalna direkcija za nacionalne puteve i autoputeve, ali su druge odredbe važnije za transportnu industriju. Na rad prevoznika i vozača kamiona u Poljskoj uticaće uvođenje zabrane preticanja kamiona na autoputevima.
„Vozači kamiona često pretiču jedni druge sa minimalnom razlikom u brzini, često od 1-2 km/h. Takav manevar se izvodi toliko dugo da dođe do zagušenja, jer je dozvoljena brzina takvih vozila 80 km/h, uz maksimalnu dozvoljenu brzinu za putnička vozila od 120 km/h na autoputevima i 140 km/h na autoputevima. Zahvaljujući zabrani preticanja kamiona na autocestama i autocestama povećat ćemo sigurnost i povećati protok prometa na tim linijama – rekao je Rafał Weber, zamjenik ministra infrastrukture.
U ovom trenutku, vredi još jednom podsetiti da je isti zamenik ministra 2021. godine, tako da je pre samo 2 godine, izrazio potpuno drugačije mišljenje kada je jedan od poslanika PiS-a napravio interpelaciju u vezi sa zabranom preticanja kamiona. Tada je Ministarstvo infrastrukture analiziralo takvu ideju, ali je nakon razgovora sa javnim institucijama i društvenim organizacijama negativno ocijenjena. Štaviše, čak je utvrđeno da efekti mogu biti nepoželjni. A zamjenik ministra Weber, kao odgovor na interpelaciju, napisao je „da bi ova vrsta regulacije mogla u nekim specifičnim uvjetima dovesti do […] da se pogorša bezbednost na putevima, na primer, usporavanjem saobraćaja ili višestrukim kršenjem zabrane sa očiglednom potrebom da se pretekne vozilo koje se kreće veoma malom brzinom.
Nema preticanja za kamione sa izuzecima
Verovatno je zbog toga u nacrtu amandmana uvedena odredba koja omogućava izuzetak od zabrane. Preticanje kamionom bit će moguće ako se preteknuto vozilo „kreće brzinom znatno nižom od dopuštene“, odnosno najmanje 10 km/h sporije nego što propisi dozvoljavaju. To znači da će vozač kamiona moći da pretekne drugo vozilo na autoputevima i autoputevima koji se kreću 70 km/h i sporije.
Nacrt izmena podržala je velika većina poslanika, što pokazuje da naši parlamentarci radije ne razumeju probleme transportne industrije niti više vole udobnost vozača putničkih automobila.
Izvor: https://trans.info/pl/zakaz-wyprzedzania-dla-ciezarowek-poparty-przez-sejm-345026