DAF je aktivan na australijskom tržištu već godinama, gde je drumski saobraćaj često malo teži nego u Evropi. Zato su DAF-ovi prethodne generacije već bili dostupni sa 15-litarskim motorom, dobrim za 660 KS.
Već neko vreme kruže glasine da će novi Cummins X15d dobiti mesto u novoj generaciji DAF-a ako debituje na australijskom tržištu. Te glasine su istinite, kako se ispostavilo, jer XG+ predstavljen na sajmu kamiona u Brisbaneu ima tu pogonsku jedinicu od 660 KS.
Cummins X15d ima obrtni moment od 660 Nm pored tih 3200 KS. Težak je nevjerojatnih 235 kg manje od X15 koji zamjenjuje i ima prijavljenih 8 posto manju potrošnju goriva.
Novi motor, koji bi se mogao zvati MX-15 u DAF-u, trenutno je rezervisan za australijsko tržište, gde će XG+ biti na tržištu sledeće godine. Tako težak motor savršeno se uklapa sa, na primer, B-dvostrukim kombinacijama koje tamo voze. Navodno nema planova za vješanje ‘MX-15’ u evropskim DAF-ovima.
https://www.ttm.nl/