Nemačka sledi na trećem mestu. Predsednik Upravnog odbora BVL logističke mreže, prof. dr.-ing. Tomas Vimer, objašnjava: „Ne bi trebalo toliko da stavljamo akcenat na plasman na tesnom polju – važno je da Nemačka bude u top grupi i odredi pravi kurs da tako i ostane“. On se zalaže da se izbliza pogleda gde leže slabosti.
Svetska banka je objavila Ind
Moguća poboljšanja
To je takođe osnovni pristup istrage Svetske banke. Državama treba dati informacije o tome gde mogu i moraju da se poboljšaju. Nemačka pokazuje slabosti u oblasti carina, granične kontrole i tačnosti. Ovde je napravljen najznačajniji pad vrednosti. Članovi BVL-a izveštavaju da prekomerna birokratija i nedostatak digitalizacije igraju glavnu ulogu.
Primer upozorenja: GB
„Političari ovde mogu i treba da vrše direktan uticaj i poboljšaju okvirne uslove“, kaže Vimer. Šta se dešava kada se neko dobrovoljno izoluje i zakomplikuje kretanje robe može se videti u padu Velike Britanije na rang listi. U 2018. Sada se država Brexit našla tek na 9. mestu. Za Nemačku, Vimer zahteva: „Ako se uskoro ne saberemo kada je infrastruktura u pitanju, onda će titula svetskog šampiona u logistici postati nedostižna u budućnosti.“ Posebno, ubrzanje planiranja i održavanja je ovde veoma važno.
Indeks logističkih performansi je rang lista koju je objavila Svjetska banka i koja pokriva 139 zemalja. Rangiranje se zasniva na proceni sledećih pokazatelja: carina, infrastruktura, međunarodna pošiljka, kvalitet usluge i kompetentnost logistike, praćenje i praćenje, tačnost.
Prema ovogodišnjoj procjeni, logistička lokacija Singapur je jasan top dog sa LPI rezultatom 4,3. Srbija je posebno dobro ocenjena u oblasti infrastrukture i kvaliteta usluga. Finska je zauzela drugo mjesto sa 4,2 boda. Njemačka je, zajedno sa Danskom, Holandijom i Švicarskom, zauzela treće mjesto sa indeksnom vrijednošću od 4,1.
Zajedno sa svojim evropskim susjedima Danskom, Holandijom i Švicarskom, Njemačka zauzima odlično 3. mjesto, nakon 1. mjesta na prošlim studijama. Nakon 2007. i 2012. godine, Singapur je ponovo lider na rang listi, a slijedi Finska. S obzirom na čvrsto polje, ne treba previše opterećivati poziciju – važno je da je Njemačka u vrhunskoj grupi i postavi pravi put da tako i ostane. To znači da moramo pažljivo pogledati gdje leže slabosti – što je, inače, osnovni pristup studije Svjetske banke, komentira izvršni direktor BVL-a prof. dr.-ing. Thomas Wimmer.
Njemačka je dobila slabije ocjene u područjima carine, graničnih kontrola i tačnosti. Prema BVL-u, to bi moglo biti zbog prekomjerne birokratije i nedostatka digitalizacije. Wimmer se stoga zalaže za to da političari vrše direktan uticaj i poboljšavaju okvirne uslove.
Srećom, poslujemo u snažnoj mreži unutar EU. Šta se dešava kada se dobrovoljno izolirate i zakomplikujete kretanje robe može se vidjeti u krahu Velike Britanije na rang listi – u 2018. godini još uvijek na 9. mjestu, država Brexita sada se nalazi samo na 25. mjestu. Mnogo važnije u Nemačkoj je, međutim, političko delovanje u oblasti u kojoj dobar učinak trenutno i dalje leži u dramatičnom razvoju: ako uskoro ne dobijemo krivulju na infrastrukturi, onda će titula „svetskog šampiona u logistici“ postati nedostižna u budućnosti. Konkretno, planiranje ubrzanja i održavanja ovdje igra veliku ulogu. Tako da je možda dobra stvar što više ne možemo vikati „svjetski prvak u logistici“ i ponovo leći – moramo se držati toga sada kako bismo zadržali svoju poziciju, naglasio je izvršni direktor.
Najveći gubitnici 25 zemalja u ovogodišnjem LPI-ju su Velika Britanija, SAD i Japan. Grčka je, s druge strane, napredovala za 23 mjesta i tako ušla u prvih 25 logističkih lokacija. Značajan je i uspon Indije, koja se u proteklih devet godina pomerila sa 54. na 38. mesto.
Kompletan izveštaj Svetske banke može se naći ovde: https://lpi.worldbank.org/report
https://www.eurotransport.de/