OBB Rail Cargo Group (RCG) pokreće novu željezničku teretnu vezu između Budimpešte, Mađarska, i Rijeke, Hrvatska. Očekuje se da će ova nova usluga koristiti tokovima tereta u oba smera. Štaviše, otvara i put do luke Kopar, koja se može opsluživati kratkom železničkom linijom iz Rijeke. Ovom vezom, RCG utrostručuje veze sa glavnim lukama na Jadranu, istovremeno pružajući više opcija za željeznički saobraćaj Zapadnog Balkana i Centralne Evrope preko Budimpešte.
Ova nova usluga, deo RCG transFER mreže, radiće dva puta nedeljno između BILK terminala u Budimpešti i luke Rijeka. Osim toga, austrijska kompanija je nedavno otvorila novu kancelariju u Rijeci zbog povećanja potražnje za uslugama kontejnerskog transporta. Ova kancelarija, istakla je RCG, može pomoći da se ovi sve veći zahtevi obrađuju brže i efikasnije.
Mađarska kapija za Balkan i Jadran
Kada je u pitanju pronalaženje načina da Mađarska dođe do mora i luka, nova usluga RCG-a za Rijeku nije prva inicijativa. Mađarska vlada je planirala izgradnju železničkog terminala AdriaPort u luci Trst, koja je sa Rijekom i Koprom najaktivnija luka na Jadranskom moru. Ukupna investicija iznosi 200 miliona evra, od čega će 45 biti finansirano iz italijanskog plana za oporavak i otpornost. Očekuje se da će izgradnja trajati oko dve godine.
Događaji između Mađarske i Zapadnog Balkana se u poslednje vreme ubrzavaju. Mnoge kompanije počinju da istražuju potencijale Balkanskog poluostrva, i kao tržišta i kao kapije ka daljim destinacijama. Kao rezultat toga, oni takođe nastavljaju sa relevantnim investicijama. Na primer, METRANS radi na izgradnji dva nova železnička terminala. Jedan će biti u Zalaegeršegu, u blizini mađarske granice sa Austrijom i Slovenijom, dok će drugi biti u Segedinu, u blizini granice zemlje sa Rumunijom i Srbijom. Očekuje se da prvi bude pušten u rad do 2023. godine, dok će drugi biti u funkciji 2025. godine.
Još jedan novi objekat, terminal Horgoš, biće izgrađen na srpsko-mađarskoj granici kako bi se olakšao železnički teretni saobraćaj između regiona Balkana i ostatka Evropske unije. Projekat vodi Rihard Dobo, generalni direktor kompanija Dibek i Roadek Trans, obe kompanije za drumski transport. Terminal Horgoš imaće četiri koloseka dužine 740 metara i biće opremljen i za prevoz poluprikolica.
https://www.railfreight.com/