U 2023. godini posebno će se povećati sektor usluga. Dalja digitalizacija, ali posebno sajber bezbednost, osiguravaju da ING Research očekuje veće količine u IT sektoru. Uprkos visokoj inflaciji, sektor hotelijerstva i restorana takođe nastavlja da raste. Teretni saobraćaj u Holandiji počeo je sporo 2023. godine.
U prodavnicama prodaja opada, uglavnom zbog manje velikih kupovina. U proizvodnji, energetski intenzivni podsektori će se smanjiti u prvoj polovini 2023. godine. Proizvodnja u građevinskom sektoru ove godine opada jer se izdaje manje građevinskih dozvola i prodaja kuća je pod pritiskom. To je vidljivo iz novih Outlook sektora ING istraživanja.
I za ovu i za 2024. godinu očekujemo blago smanjenje obima za maloprodajni sektor. Očekuje se da će kontrakcija volumena biti manja u segmentu hrane nego u neprehrambenom segmentu. Uprkos blagom porastu u prvom kvartalu, spremnost potrošača da kupuju u prodavnicama je i dalje niska. Stoga se čini da će potrošači u narednom periodu držati ruke na lopti, posebno kada je reč o velikim kupovinama. Iako vladina popravka kupovne moći – uključujući povećanje minimalne plaće, uvođenje energetskog limita, povećanje doplata i smanjenje poreza na rad – može pružiti određeno olakšanje.
Kao i na svetskom i evropskom nivou, teretni saobraćaj u Holandiji je imao spor početak godine. To se vidi u morskim lukama, gdje tone pretovar kontejnera, ali i u cestovnom prijevozu. Zbog smanjenja potrošnje na potrošačke proizvode i visoke zalihe, potražnja je niža, a osoblje i oprema često više nisu direktno usko grlo. Istovremeno, e-trgovina ove godine prolazi kroz korekciju nakon što je rast i distribucija češće odlazila u prodavnice. U kombinaciji sa oskudnim očekivanjima u poljoprivredi, građevinarstvu i industriji, to dovodi do potpunog pada logistike robe, iako postoje izuzeci kao što je automobilska industrija. Zabeležen je rast putničkog saobraćaja i to će dati sektoru u celini plus od više od 2023 odsto u 2. godini. Posebno u avijaciji, oporavak se snažno nastavlja, rezervacije ukazuju na to da su praznici prioritet. Ove godine očekuje se i dalji oporavak javnog prevoza. U poređenju sa 2022. godinom, koja je počela karantinom, broj putnika će biti veći za više od 1 odsto u prvom kvartalu 2023. godine. U 25. godini očekuje se dalji pad sektora zbog „normalizacije.“