Ako transport robe drumskim putem opšteg tereta ide od maksimalne dozvoljene mase (MMA) od 40 tona do 44, logično je da intermodalni transport – trenutno sa MMA od 42 ili 44 tone – održava tu razliku od četiri tone više kako bi nadoknadio veću tare težinu podržanu opremom posvećenom ovoj vrsti transporta u odnosu na drumska transportna vozila.
To bar razumeju CETM-Multimodal i Unija operatora komunalnog saobraćaja (UOTC-Astic), koji traže od nadležnih organa po tom pitanju, kao što su Ministarstvo saobraćaja i Generalna direkcija za saobraćaj (DGT), da održe trenutnu MMA razliku u drumskom saobraćaju koja prave prve ili poslednje milje trase vezane za intermodalni saobraćaj. Na taj način bilo bi moguće postići maksimalnu težinu od 46 tona u zglobnom sklopu od 2 + 3 osovine i 48 tona u jednoj od 3 + 3 osovine.
Prevoznici ovih meseci raspravljaju o rasporedu za sprovođenje povećanja masa i dimenzija. Nešto u čemu su se obavezali u decembru 2021. godine: „Povećati površine u kojima se 44 tone može koristiti postavljanjem progresivnog kalendara implementacije, uz učešće Nacionalnog odbora za drumski saobraćaj, u skladu sa karakteristikama voznog parka vozila i maksimalnim dozvoljenim tehničkim masama njegovih osovina“, Piše u tački <> ovog sporazuma.
CETM-Multimodal i UOTC-Astic naglašavaju da će se najveći MMA koji tražeodnositi samo na intermodalni saobraćaj i u propisno ovlašćenim jedinicama, prema njihovom tehničkom listu. „Pored toga, ova modifikacija će biti dozvoljena samo u slučaju da 150 km od ili do terminala do mesta utovara ili istovara odgovarajuće intenzivne nege ne bude prekoračeno, ili ne postoji održiva pomorska ili železnička veza u radijusu manjem od 150 km,“ navodi se u saopštenju.
https://www.rutadeltransporte.com/