Stručnjaci za informacije o saobraćaju u Inrixu objavili su svoju studiju o globalnoj situaciji zagušenja u 2022. godini. U gradovima i regijama točkovi i dalje stoje posebno često.
Pozitivna vijest, u većini evropskih gradova, opterećenje zagušenja je i dalje ispod nivoa pre korone. Od 593 grada koja su ovde anketirana, 249 ili 42 odsto dostiglo je ili premašilo nivo zagušenja pre pandemije, dok su 344 i dalje ispod nivoa iz 2019. godine. Međutim, dva glavna grada London i Berlin su čak iznad nivoa pre krize sa porastom od pet i osam odsto u smislu izgubljenog vremena u saobraćajnim gužvama.
Berlin i Minhen se razvijaju u suprotnim pravcima
Time se Berlin pomera sa 25. na 20. mesto među najzagušenijim gradovima Evrope. London ostaje „lider“ (156 izgubljenih sati), a slijede Pariz (138 sati) i Palermo (121 sat). U glavnom gradu Njemačke, koji je naveden na 20. mjestu, gubitak vremena od 71 sat je na relativno umjerenom nivou. München slijedi direktno na 21. mjestu sa vremenskim gubitkom od 74 sata. Činjenica da se bavarska metropola nalazi na jednom mjestu iza Berlina unatoč većim zagušenjima posljedica je takozvanog udarnog ranga koji Inrix uzima kao osnovu. Između ostalog, stručnjaci uzimaju u obzir posljedice zagušenja kao i razvoj u odnosu na prethodnu godinu. U drugom slučaju, Berlin je zabeležio rast od devet odsto u poređenju sa 65 izgubljenih sati u 2021. godini. U Minhenu, s druge strane, zagušenje je umjereno palo sa 79 na 74 sata zagušenja.
Na putevima Nemačke potrebno duže vreme
Među najzagušenijim cestovnim dionicama u Njemačkoj, Berlin je ove godine tri puta zastupljen u prvih 10. Međutim, najzagušeniji koridor bio je u Minhenu, gdje su putnici izgubili 51 sat u pet sati popodne na B2R sjeverno od Stettnerstraßea do Plinganserstraßea prošle godine. Međutim, Minhen se nalazi samo u prvih 10 sa jednom uličnom deonicom, dok su berlinski koridori tri puta rangirani na 5., 6. i 7. mestu. Urbana područja Hamburga i Kölna također su zauzela dva mjesta u prvih 10 (2 i 8, odnosno 3 i 4). Dok su Keln i Hamburg nedavno dodani, žarišta zagušenja u Kilu, Hanoveru, Dizeldorfu i Frankfurtu, koja su i dalje bila među prvih 10 u 2021. godini, pala su sa liste 2022. godine.
Troškovi saobraćajnih gužvi na putevima u Nemačkoj
Njemački vozači izgubili su više od 325 miliona sati u saobraćajnim gužvama 2022. godine, što odgovara iznosu od 3,9 milijardi evra izgubljenog vremena, navodi Inrix. U proseku, nemački vozači izgubili su 40 sati u saobraćajnim gužvama, isto koliko i 2021. godine. Zbog inflacije, iznos za izgubljeno vreme po vozaču je 28 evra veći, navodi se u studiji. Iako je prosečno izgubljeno vreme po vozaču ostalo nepromenjeno, i dalje je znatno ispod vrhunca iz 2019. godine od 46 sati po vozaču.
Kako Inrix procenjuje podatke o saobraćaju
Ocjene rezultata zasnovane su na podacima iz više od jedanaest meseci, koji su ekstrapolirani do cele godine. Kako bi se omogućilo kompletno poređenje situacije zagušenja i mobilnosti iz godine u godinu, Inrix je uzeo u obzir i istorijske podatke iz protekle tri godine. Stručnjaci su zauzvrat izveli gubitak vremena iz podataka o brzini u vršnim vremenima i slobodnom putovanju za najprometnije putne rute i podpodručja. Analitičari su uzeli u obzir najzagušenije gradove iz cijelog svijeta.
https://www.eurotransport.de/