Mađarske željezničke kompanije koje su gotovo potpuno poslovale na struju, zbog dramatičnog povećanja cijena energije, morale su se vratiti dizelskoj vuči. U zemlji u kojoj je s električnim vučenjama izvršeno više od 90 posto željezničkog tereta, to je veliki korak nazad, kaže mađarsko željezničko udruženje Hungrail, te je stoga ministarstvu tehnologije i industrije donijelo popis prijedloga.
„Jedna od konkurentnih prednosti željezničkog tereta bila je ta što su kompanije uspjele ponuditi svoje usluge na osnovu srednjoročnih i dugoročnih ugovora. Nedavno je ovo potpuno nestalo. Da bi željeznica ponovo bila viđena kao predvidljiv i planski način prijevoza, podnijet je prvi krug prijedloga“, objašnjava Hungrail.
Predvidljivost
Zbog visokih cijena struje važno je da željezničke kompanije mogu nabavljati struju na osnovu dnevnih ili dugoročnijih kupovina. Hungrail stoga predlaže da je nabavka energije vuce moguća za najmanje kvartalni period. U slučaju povoljnih cijena, trebalo bi da budu sproveđeni uslovi za dugoročnije nabavke, kaže se u njemu.
U skladu sa tim, operater infrastrukture bi trebalo da cene energije vučnja sazna ugovornim železničkim kompanijama najmanje 30 dana pre datog kvartala, kako kompanije posle ne bi saznale koju su cenu energije vučja platili za obavljanje svog zadatka.
Najpovjerljivija cijena
Hungrail također predlaže da infrastrukturni menadžeri rade zajedno sa ministarstvom, koje ima ovlašćujuća prava, kako bi dobili struju po najpovoljanjoj cijeni dostupnoj na tržištu.
I, okvir za nezavisnu nabavku energije treba razviti i uspostaviti do početka 2024. godine, tako da, za suprotno trenutnoj situaciji, željezničke kompanije mogu upravljati rizicima koji proistjeću iz nabavke energije i, prema primjerenom, kupiti količinu električne energije koja je potrebna za držanje vlaka po povoljnij cijeni. Kako bi se sve ovo poradilo, Hungrail nudi da osnuje radnu grupu sa uključenim ministarstvima.
Dramatično povećanje cijena
Cijene energije za željeznicu u Mađarskoj su se desetostruko povećale, navodi Hungrail. Uticaj ovog povećanja dramatičniji je nego u drugim evropskim zemljama zbog postupka nabavke u Mađarskoj. Željezničke kompanije i operateri morali su više puta prilagoditi svoje činjenje, a neki su, kako se izvještava, otkazali usluge koje su postale neprofiktivne.
Ali i u drugim evropskim zemljama utjecaj na željeznicu je visok. Prema istraživanju Zajednice evropskih željezničkih i infrastrukturnih kompanija (CER) o cijenama struje, željezničke kompanije plaćaju do 420€ po megavat satu (MWh) u 2022. Cijena struje se u prosjeku utrostručio u odnosu na 2021. Željezničke kompanije se trenutno bore da planiraju za 2023. onoliko ugovora o energetici o kojima je potrebno re-pregovarati i cijena se sada predviđa u nekim slučajevima da će premašiti 500€/MWh.
izvor:https://www.railfreight.com/