Italija, Francuska, Poljska, Bugarska, Češka, Mađarska, Rumunija i Slovačka protive se predlogu Evropske komisije o pooštravanju ograničenja emisija.
Španska ministrica saobraćaja Raquel Sánchez izjavila je u četvrtak da se Španija zalaže za pronalaženje “ravnoteže” između dekarbonizacije u transportu i industrijske konkurentnosti u pogledu kontroverznih propisa o vozilima Euro 7, prenosi agencija Efe.
“To je dosije da radimo sa Ministarstvom industrije i sa Ministarstvom ekološke tranzicije i mislim da je najrazumnija stvar da pronađemo tu ravnotežu između tog neophodnog ostvarenja ciljeva (dekarbonizacije) ali da to uradimo na način koji ne utiče negativno na konkurentnost,” rekao je ministar Sančez.
Ministar je tako odgovorio na pitanja EFE-a po dolasku u Vijeće ministara prometa EU održano u Luksemburgu u kojem je osam zemalja zatražilo da to pitanje uvrsti na dnevni red. Taj blok država (Italija, Francuska, Poljska, Bugarska, Češka, Mađarska, Rumunija i Slovačka) protivi se predlogu Evropske komisije da se pooštre minimalni standardi, ekstrem koji ne voli automobilsku industriju, koja smatra da zahteva investicije i birokratske prepreke za regulaciju koja ističe 2035. i 2040. godine za kamione.
Iako nije deo grupe koja traži da se predlog povuče, Nemačka je kritikovala i rokove implementacije koji su, prema rečima nemačkog ministra saobraćaja Volkera Visinga, “neizvodljivi“: “Da li zaista vredi uložiti toliko da će imati negativne posledice na prelazak na vozila sa nultom emisijom štetnih gasova?” koji je istakao da je “Euro 7 u svojoj trenutnoj verziji neprihvatljiv”.
Mađarska je istakla i da rokovi nisu “realni”, Italija je pozvala na “pragmatičnija i manje ideološka pravila” i Slovačka je upozorila da pravilo “može da učini obnovu flote sporijom” i zatražila da se ona “radikalno” promeni.
U KORIST
Na suprotnom polu Luksemburg smatra da se prijedlog ne može “dekofeinizirati, naprotiv, mora se ojačati” a Danska je zatražila i “podizanje razine ambicija”. Austrija je tvrdila da je ambicija, ali je istakla da razumije “sumnje u datum stupanja na snagu” i Kipar i Holandija su bili u skladu sa Španijom, tvrdeći da je prijedlog “uravnotežen”.
Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) procenjuje da će primena uredbe “Euro 7” koju je predložila Evropska komisija biti između četiri i deset puta skuplja nego što je prognozirala izvršna vlast Zajednice i da će koštati oko 12.000 evra po kamionu sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Euro 7 standard o emisijama zagađujućih materija povećao bi troškove proizvodnje kamiona za gotovo 12.000 evra i 2.000 u slučaju kombija, navodi se u studiji konsultantske kuće Frontier Economics koju je objavilo ACEA, udruženje proizvođača vozila u Evropi. To je između četiri i deset puta više nego što je procijenila Evropska komisija – koja je izračunala dodatne troškove na 180 ili 450 eura za automobile i kombije, te 2.800 eura za kamione i autobuse.
Ova analiza koju je distribuirala ACEA, koja se od samog početka protivila predlogu Euro 7 kao neefikasnom, odnosi se isključivo na direktne troškove proizvodnje, uglavnom za kapitalna dobra i investicije. Poslodavci proizvođača ističu da ovi dodatni troškovi ne odgovaraju kupovnim cijenama, već “dodatno podižu cijene za krajnje korisnike. Stoga, povećanje cena će verovatno biti veće od brojki navedenih u studiji.”
Poslodavac takođe ističe povećanje indirektnih troškova, kao što je veća potrošnja goriva. “Tokom životnog veka vozila, to bi moglo da poveća troškove goriva za 3,5 odsto, što bi iznosilo dodatnih 20.000 evra za kamione na dugim relacijama,” navodi ACEA.
EURO 6/VI ODBRANA
ACEA tvrdi da sa trenutnim Euro 6/VI standardima, “EU ima najsveobuhvatnije i najstrože standarde za emisije zagađujućih materija (kao što su NOx i čestice) u svetu. Emisije izduvnih gasova su već na jedva merljivom nivou zahvaljujući najsavremenijoj tehnologiji vozila.
“Veće ekološke i zdravstvene koristi biće postignute prelaskom na elektrifikaciju, dok će starija vozila na putevima EU zameniti visoko efikasnim Euro 6/VI modelima,” rekla je Sigrid de Vries, generalna direktorka ACEA. “Predlog evra 7 jednostavno nije pravi način da se to uradi, jer bi imao izuzetno nizak uticaj na životnu sredinu po izuzetno visokoj ceni,” rezimira on.
https://www.rutadeltransporte.com/