Tokom proteklih nekoliko godina, Španija je stavila snažan naglasak na razvoj većih kamiona. Prvo su tamo dozvoljeni setovi dugi 25 metara, zatim je tamo bilo dozvoljeno čak 32 metra, a maksimalni GVW setova povećao se na 72 tone. I tu ipak neće biti kraj mogućnostima, jer Španjolci već pripremaju novu regulativu.
Nacrt novih propisa, koji se trenutno uvodi u fazu javnih konsultacija, predviđa niz manjih izmjena. Ovo je pojednostavljenje, između ostalog, zakonskih uslova za setove dužine 25 ili 32 metra. Na taj način žele povećati popularnost takvih konfiguracija, uvjeravajući im više kompanija. Postoje i planovi za povećanje GVW za standardne, kratke setove, mijenjajući ga sa 40 na 44 tone. Pored toga, po uzoru na nordijske zemlje, Španija želi da dozvoli upotrebu kamiona visine 4,5 metara. Ovo novo ograničenje bilo bi dostupno u odabranim vrstama transporta, kao što su transport živih životinja, transport slame ili fabrička logistika, koji se obavlja u radijusu od 50 kilometara od ciljne biljke.
Ukoliko sve bude išlo po planu, novi propisi stupaju na snagu u decembru ove godine. Sama Španija tvrdi da je to zbog potrebe da se poveća efikasnost transporta kako bi se smanjile emisije gasova sa efektom staklene bašte i istovremeno smanjili troškovi. Prema njihovim proračunima, kombinacija od 44 tone obavljaće prevoz u proseku 11 odsto jeftinije od one od 40 tona, dok kombinacija od 32 metra može da ponudi uštedu od 30 odsto. Više o ovoj temi: Kamioni sa dvije poluprikolice prevoze 20-30 posto jeftinije – Španci računaju ušteđevinu i kamioni od 44 tone prevozit će hranu 11% jeftinije – apel poljoprivrednika za većom tonažom