Željeznički teretni saobraćaj između Kine i Evrope u 2022. godini dostigao je u nedelju, 21. avgusta, 10.000 vozova. Prošle godine ova prekretnica je postignuta deset dana kasnije, saopštila je Kineska državna železnička grupa. Iako je rast usporen na evroazijskom koridoru, to ukazuje da se nije stagnirao.
Postoje različite metode za izračunavanje uspjeha Novog puta svile. Dok neki omjer izražavaju brojem vozova, drugi gledaju na TEU, broje kontejnera na željezničkim kompozicijama – vozovima. Teretni vozovi su u 2022. godini do sada prevozili 972.000 TEU robe, što je godišnje povećanje od pet odsto, saopštila je kineska željeznička grupa.
Kompanija je ranije izvjestila o podacima H1, koji su pokazali rast od 2 procenta u pogledu broja vozova. U prvoj polovini 2022. godine, željeznički teretni vozovi koji su saobraćali između Kine i Evrope bili su svjedoci povećanja od dva procenta, dok je količina TEU jedinica porasla za 2,6 procenata. Nije malo vjerovatno da se saobraćaj na Novom putu svile polako pojačava.
“Dok su obimi pali u martu/aprilu ove godine, kada su se mnogi brodari prebacili na Srednji koridor, potražnja za trasom kroz Poljsku sada se povećava, rekao je Jakub Volczak iz C.H. Robinsona tokom nedavno održanog Webinara. Očekujem da će se količina tereta i broj TEU dodatno povećati kasnije ove godine, posebno ako uzmemo u obzir da se bliži poslednji kvartal, “potrošačka groznica”.
Uobičajeni rast obima ove godine je zabiljeležila silazni trend. U 2021. godini putovanja teretnim vozovima između Evrope i Kine porasla su za 22 %, a TEU-a za 29 procenata. Ako pogledamo podatke iz 2020. ova godina se može smatrati izuzetnom godinom, imajući u vidu da je početak pandemije COVID-19 pozitivno uticao na željeznički teretni saobraćaj između Kine i Evrope.
“COVID je imao pozitivan uticaj na obim Novog puta svile, jer se željeznički teret pokazao kao jedina održiva alternativa. Vazdušni teret je bio izuzetno skup, a povećanje kamatnih stopa bilo je sporije za železnički teret nego za okeanski teretni brod”, objašnjava de Jong u istom vebinaru. On ističe da će, u pogledu stopa, brodarstvo okeana verovatno povratiti svoju konkurentsku poziciju do kraja ove godine. “Očekuje se da će cijene brodskog transporta biti niže, a to je loša vest za željeznički treretni saobraćaj. Teret koji je usmjeren na željeznicu, za vrijeme COVID-a ili postojeće krize, najverovatnije će se vratiti na brodski transport .” (izvor:https://www.railfreight.com/)