Volvo Grupa koristi niz najnovijih powertrain tehnologija u svojoj ambiciji da isporuči proizvode, rešenja i usluge koji ne emituju gasove staklene bašte do 2040. Kompanija već nudi baterijska-električna rešenja i uveliko ulaže u vodonik – kako za aplikacije za gorivo, tako i za obnovljivo gorivo za motore sa sagorevanjem.
Volvo Grupa je jedan od retkih proizvođača automobila koji se zalaže za nastavak istraživanja i razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi se postigla neto nulta emisija za kamione, autobuse, građevinarstvo, pomorska i industrijska rešenja. Tehnologija motora sa unutrašnjim sagorevanjem je kontinuirano razvijena i rafinirana kroz istoriju Volvo Grupe i još uvek je relevantna u današnjem i sutrašnjem pejzažu, pored novih tehnologija.
“Verujemo da će budućnost zahtevati raznovrsne aplikacije pogona kako bi se zadovoljile potrebe i ekološki zahtevi naših kupaca. Zato imamo trostruki pristup pogonu. Motor sa zelenim vodonikom vidim kao još jedno zanimljivo rešenje koje trenutno testiramo u našim laboratorijama motora i probnim vozilima”, kaže Lars Stenqvist, glavni tehnološki oficir Volvo Group.
Volvo Grupa je u procesu uspostavljanja stipendije VICE (Volvo Internal Combustion Engine) za održavanje stručnosti u tehnologiji motora sa unutrašnjim sagorevanjem zbog smanjenog vladinog finansiranja akademskih istraživanja u ovoj tehnološkoj oblasti i samim tim smanjenog interesovanja studenata.
“Istraživanje vodonika u Čalmersu, ne najmanje sa TechForH2 centrom, uzbudljivo je i saradničko okruženje koje će biti dodatno obogaćeno novom doktorsku stipendiju”, rekao je Martin Nilson Jakobi, predsednik i izvršni direktor Tehnološkog univerziteta Čalmers. “Tehnologija koja se razvija predstavlja dalje korake u tranziciji u društvo bez fosila. Sagorevanje vodonika može da stvori robustnost i tako nam pomogne da se izborimo sa mnogim scenarijima globalne tranzicije.”
“Poslednjih godina smanjeno je finansiranje istraživanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem i nestali su nacionalni centri za kompetentnost”, rekla je Anika Olson, profesorka i dekanka Inženjerskog fakulteta Univerziteta Lund. “Međutim, da bismo doprineli smanjenom oslanjanju na fosilna goriva i istovremeno povećali rast švedskih kompanija, potrebno nam je snažno obrazovanje i istraživanje budućih pogonskih tehnologija, u bliskoj saradnji industrije i akademije. Vodonik iz viška električne energije je primer oblasti u kojoj zajedno imamo priliku da napravimo tehnološki iskorak napred u korist klime.”
Uspešni kandidati postaće studenti industrijskog doktorata i sprovodiće svoja istraživanja u periodu 2024-2029. Studenti će biti zaposleni u kompaniji Volvo Group, koja će takođe finansirati troškove istraživanja, nadzora i eksperimentalnih troškova.
“Naša stipendija je inicijativa ne samo da obezbedimo obuku istraživača, već i da promovišemo tranziciju u održivi transport sa jednom od tri pogonske tehnologije Volvo Grupe. Važno je za industriju i akademiju da imaju snažno partnerstvo i pozdravljamo više inicijativa za dugoročno obezbeđivanje znanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem”, kaže Lars Stenqvist.
Volvo Group se kladi na motor sa sagorevanjem vodonika • TTM.nl