Razvoj je sličan globalnom trendu, prema kojem se negativni efekti globalne krize i dalje osjećaju u potražnji. U Njemačkoj brojke izgledaju još gore. U drugom kvartalu smanjenje prometne robe dovelo je do pada prodaje od oko šest miliona evra u odnosu na prošlogodišnju cifru za članove VAKADA-a, trenutno oko 38,3 miliona evra. Pogođen je i razvoj kadrova. U drugom kvartalu 2023. godine, na primer, broj zaposlenih u kompanijama članicama udruženja pao je za 2,5 odsto u odnosu na prošlogodišnju cifru. Krajem juna više od 3.100 ljudi bilo je zaposleno u rukovaocima vazdušnim teretom.
Stvari izgledaju bolje za komšije
“Godinu do sada su i dalje karakterisale neizvesnosti, koje se osećaju u rukovanju vazdušnim teretom. Nakon rekordnih tonaža u 2021. godini i pada naredne godine, i dalje smo u talasnoj dolini. Stalno mijenjanje situacija reda nije ništa neobično u industriji zračnog transporta. Ipak, zabrinuti smo da se ekonomski uslovi u susednim zemljama poboljšavaju brže nego ovde. To čini još važnijim da sada izvršimo prava prilagođavanja kako bismo mogli da budemo u toku sa evropskom konkurencijom kada se tonaže ponovo pokupe,” rekao je predsednik VAKADA-a Klaus Vagner.
Iz tog razloga, udruženje poziva na ubrzanje provjere pozadine za zaposlene u avijaciji kako se ne bi usporilo na visoko konkurentnom tržištu kadrova. Različita tumačenja propisa EU na štetu nemačke teretne lokacije takođe dovode do toga da logističari i avio-kompanije prebace protok robe sa nemačkih aerodroma i u inostranstvo.
https://www.verkehr.co.at/