Poljske i mađarske transportne kompanije uputile su zajedničko pismo Evropskoj komisiji o tome šta smatraju proizvoljnim održavanjem nedeljnog odmora u Francuskoj. Grupa kompanija traži dodatno pojašnjenje kako se vrši izvršenje.
Pismo su pripremili TLA, NiT Mađarska, Polska Unia Transportu, Stowarzyszenie Polskich Przewożników we Francji – Association des Transportuers Polonais and Move Expert. Evropska komisija je početkom ove godine jasno stavila do znanja da izvršioci ne smeju tražiti od vozača potvrde hotela ili drugu dokumentaciju koja bi pokazala da je vozač proveo nedeljni odmor van kabine. Vozač stoga može tvrditi da nije proveo sedmični odmor u taksiju, a da to ne mora dokazivati. Pisci pisma sugeriraju u svom pismu da to ne znaju svi vozači i da francuski izvršitelji to iskorištavaju i još uvijek dijele kazne. Pisci pisma sada traže pojašnjenje o izvršenju. Tekst teksta biće objavljen u celosti ispod
“Mi, dole potpisane organizacije, stoga vas pozivamo da preduzmete sve neophodne mere kako bismo osigurali da francuska revizorska praksa bude u skladu sa pravom EU i da se pridržavate smernica i preporuka EU.
Svesni smo da je Komisija već preduzela niz važnih koraka, uključujući objavljivanje beleške o izvršenju člana 8 (8) Uredbe (EZ) br. Nažalost, nismo uočili nikakve promjene u načinu na koji francuske vlasti provode provjere. Stoga smatramo da Evropska komisija i Evropska agencija za rad treba da preduzmu dalje inicijative.
U nedavno objavljenoj belešci, Evropska komisija potvrđuje da “ništa ne sprečava nacionalne vlasti da izreknu novčanu kaznu” na osnovu usmenog priznanja vozača, ako zakonodavstvo država članica to prizna kao validne dokaze. Međutim, primer Francuske pokazuje da u većini ovih slučajeva vozači ne razumeju zahtev tokom provere pored puta ili nisu u potpunosti objašnjeni i da se krivični postupak pokreće odmah, bez traženja od preduzetnika prateće dokumente. Stoga smatramo da postoji potreba za zajedničkim evropskim preporukama o usmenom odobrenju.
Kao što je gore navedeno, vozači ili poslodavci mogu biti kažnjeni zbog nepoštovanja zabrane uzimanja uobičajenog sedmičnog odmora (ili perioda odmora dužeg od 45 sati kao naknade) u vozilu ako se vozači uhvate kako uzimaju normalan sedmični odmor u vozilu u vrijeme provjere. U praksi, međutim, čini se da je ova odredba oteta od strane kontrolnih vlasti u Francuskoj. Izgleda da koriste sva sredstva da prinude potpisana priznanja od vozača. Takve akcije moraju odmah prestati.
Verujemo da bi jedinstvena praksa kontrole širom EU obezbedila prevoznicima neophodnu pravnu jasnoću i poboljšala sprovođenje pravila EU u skladu sa Paketom mobilnosti I.”