Dve velike komponente, od kojih je svaka teška 180 tona i duga 38 metara, transportovane su tehnologijom transporta i podizanja kompanije Felbermajer. Postavljanje na vrh temelja bio je još veći izazov.
Prije dvije godine, Felbermayr tim je počeo pedantno pripremati ovaj veliki projekt u bliskoj koordinaciji s klijentom. “Saradnja sa Borealisom je protekla savršeno od samog početka”, kaže menadžer projekta Berat Ibraimi. Dva hidrolizera istovarena su sa teretnog broda u dunavskoj luci u Lincu sa lučkim kranom i podignuta na niskoutovarivač Felbermajer. Ključna tačka na putu bio je željeznički podvožnjak visine klirensa od 4,66 metara. Međutim, u slučaju posebnog transporta dužine oko 60 metara, prilikom prolaska primjenjuju se različiti zakoni. “Imali smo cijeli most i cestovna područja prethodno pregledana u 3D-u”, kaže Ibraimi. “Sa ovim podacima i dimenzijama našeg niskog utovarivača, uspeli smo da simuliramo maksimalnu visinu do koje nam je bilo dozvoljeno da dosegnemo kako bismo mogli bezbedno da se provozamo tamo,” dodaje on.
180 tona raspoređenih na 23 osovinske linije Maksimalne vrijednosti utvrđene tokom simulacije – kao što su ukupna visina od 4,60 metara za transport i visina od 3,60 metara za hidrolizatora – zatim su ugrađene u detaljan dizajn i proizvodnju u intenzivnoj razmjeni sa Borealisom.
“Zbog toga smo od početka uspeli da isključimo još jednu varijantu, kao što je podizanje preko mosta,” kaže Ibraimi. Za noćne transporte korišten je Felbermayr niskoutovarivač sa hidraulički podesivom visinom platforme. 180 tona je raspoređeno preko 23 osovinske linije. Oba takmičenja su protekla bez problema. Zahvaljujući preciznoj pripremi, podvožnjak “prepreka” očišćen je u roku od oko 20 minuta.
U Felbermayru, međutim, puna usluga se ne završava transportom, već se proteže do pozicije temelja. Istovar velikih komponenti u industrijskom prostoru klijenta i njihovo postavljanje na temelje sa gornjom ivicom od po 5,70 metara bio je veći izazov za ovu narudžbu. Čvrsti prostorni uslovi učinili su upotrebu dva ždralova montirana na kamion nemogućom od samog početka. “U saradnji sa našom podružnicom Wimmer Maschinentransporte i našim odeljenjem za rukovanje teškim liftom, došli smo do veoma dobrog i bezbednog rešenja,” kaže Ibraimi sa zadovoljstvom. Tim Felbermayra planirao je vertikalno podizanje od niskog utovarivača do temelja sa hidrauličnim jarbolom postavljenim tamo. No, dizanje prvog hidrolizatora nije bilo dovoljno, moralo se pomicati bočno za pet metara. Tehničari su to postigli sa posebno izgrađenom proklizavačkom stazom na teškim gredama. “Horizontalno kretanje sa hidrauličnim cilindrima bila je tesna stvar, imali smo samo 25 milimetara prostora u širini,” kaže menadžer projekta. Ali rad sa milimetarskom preciznošću je standardan čak i sa tako teškim opterećenjima, napominje on. Nakon demontaže staze proklizavanja, drugi hidrolizer je podignut na betonske temelje i fiksiran, oko nedelju dana nakon prvog.
Precizno planiranje je sve i kraj, čak i ako je desetak ljudi koji su učestvovali savladalo sve izazove: “Ovo nikako nije bila rutina,” naglašava Ibraimi. “Svaki projekat u našoj transportnoj i lifting tehnologiji ima svoje specifičnosti i mora se uzeti u obzir na poseban način. Važno je da se od početka planira vrlo precizno i da ga možemo što sigurnije realizovati.” Da li realizacija ovako izvanrednog projekta ponekad izaziva malo nervoze? “Da, naravno,” priznaje on. “Ali ako prođete kroz kontrolnu listu nakon preciznog planiranja, svi zaposleni tačno znaju šta se dešava i obučeni su, onda to funkcioniše. Naravno, zadovoljni smo kada je, kao i sa ovom narudžbom, sve ispalo i radilo savršeno. Tako da možete biti samo sretni što imamo takve stručnjake u našem timu.”
https://www.verkehr.co.at/