Greške zbog vožnje i odmora ponovo su najčešće, sa podacima Saobraćajnog inspektorata za 2022. godinu.
To su podaci Ministarstva saobraćaja, koje je u sredu predstavilo rezultate Nacionalnog plana inspekcije za prošlu 2022. godinu transportnim udruženjima. Fenadismer, jedan od njih, objavio je u izjavi najupečatljivije detalje. Ukupno su država i autonomne zajednice otvorile ukupno 151.959 dosijea prošle godine, što je nešto manje od 152.438 u 2021. godini. Međutim, rešeni fajlovi porasli su za 12 odsto, dostigavši 131.398 prekršaja, što je više od 90,3 miliona evra u odnosu na 88 miliona u 2021. godini, ali manje od onoga što je prikupljeno 2019. godine u ukupnom iznosu od 91 milion. Saobraćajna inspekcija prikupila 90 miliona evra kazni, dva odsto više nego 2. godine
Što se tiče kontrole radnih dana profesionalnih vozača, verifikovano je ukupno 4.165.234 dana i otkriveno je 11 odsto manje saobraćajnih prekršaja u vožnji i odmoru nego prethodne godine, ali 6 odsto više u kontroli preduzeća.
Što se tiče viška kilograma, podaci za 2022. godinu su veoma slični onima iz prethodne godine, sa ukupno 18.167 datoteka. Iako se većina prekršaja dešava u javnom teretnom prevozu, posebno 70% od ukupnog broja jer je flota znatno veća nego u privatnom prevozu, međutim, to je u suprotnosti sa tim da je većina prekršaja manje prirode u javnom prevozu i veoma ozbiljna u slučaju privatnog prevoza.
Što se tiče odobrenih viza, došlo je do smanjenja broja otkrivenih povreda za 50 odsto u 2022. godini, ali se mora uzeti u obzir da je kao rezultat pandemije rok za izdavanje vize produžen do ove godine 2023. godine. Isto tako, prošle godine je potvrđeno da 9.494 teretne transportne kompanije imaju pravu vezu sa menadžerom transporta sa svojom kompanijom, nakon što su detektovale ukupno 150 prekršaja.
Kao novina, u pogledu kontrole delinkvencije, otkriveno je ukupno 238 prekršaja zbog kršenja maksimalnih zakonskih rokova plaćanja, a sve odgovara radnjama koje je sprovelo Ministarstvo saobraćaja, budući da su zajednice tek 2023. godine pokrenule inspekciju delinkvencije.
Na kraju, treba napomenuti da je došlo do smanjenja povreda počinjenih kako u transportu opasne robe (-1%), transportu kvarljive robe (-3%) tako i povećanju nedostatka dozvole ZPP-a (+46%).
https://www.rutadeltransporte.com/