Kako odabrati pravi sistem za planiranje i rutiranje u menadžmentu drumskog transporta i kako odabrati pravog dobavljača?
Prilikom izbora softvera za planiranje putovanja: kompanije posebno obraćaju pažnju na dva faktora: šta softver može da uradi i koliko košta softver?
Ono što često potcjenjuju je značaj trećeg faktora: strane koja stoji iza softvera. Redovno vidimo da projekti implementacije propadaju jer se kompanija i dobavljač softvera ne razumiju ili ne podudaraju. Zato dajemo pet savjeta koji pomažu u odabiru planiranja vožnje, bez obzira da li je to PTV ili ne.
Softver i njegova primjena u drumskim preduzećima, zahtijeva dugoročnu saradnju sa proizvođačem ili kako mi kažemo “programerom”. Na kraju svega, saradnja ne prestaje kada se sistem stavi u upotrebu. Kao snabdjevač softvera, takođe moramo biti spremni za podršku i održavanje svakog dana u godinama koje slijede. Pored toga, redovno nas zovu ako promene na tržištu, u tehnologiji ili u poslovanju zahtevaju prilagođavanje sistemu planiranja putovanja.
Iz mog ličnog iskustva, znam da je takvo dugoročno partnerstvo uspješno samo ako postoji dobro podudaranje između kompanije i “programera” softveraša. Dolazim na sledeću listu sa pet faktora:
-
Iskustvo u transportnom sektoru
-
Komunikacija sa ljudima
-
Reference – ocjena i iskustvo
-
Kontinuitet i brzina odgovora
-
Moć algoritama
Ako uključite ovih pet faktora u proces selekcije, nećete dobiti samo odgovarajući sistem za planiranja, softver koji je prilagođen Vašim potrebama, već i odgovarajuće partnerstva sa softverskom kompanijom. Znanje, iskustvo i usluga stranke koja stoji iza sistema je u najmanju ruku jednako važna kao i sam sistem.