Prema procjeni Ministarstva, zbog usklađivanja prihodi od cestarina bit će veći za 230.000 do 420.000 eura.
Visina cestarine za tunel Karavanke za naplatni razred R1 (vozila čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3,5 tone) se, prema odluci Međudržavnog povjerenstva za tunel Karavanke, jednom godišnje usklađuje s rastom cijena. robe široke potrošnje u prethodnoj godini, odnosno prosječna vrijednost harmoniziranog indeksa potrošačkih cijena, kako ga je izračunao europski statistički ured Eurostat, za područje Slovenije i Austrije.
Prosječna vrijednost indeksa za Sloveniju i Austriju iznosila je 0,55 odnosno 2,40 posto u 2020. odnosno 2021. godini, što omogućuje indeksaciju cijena za 2,96 posto, navodi Ministarstvo infrastrukture u priopćenju Vlade.
Prema procjeni Ministarstva, zbog usklađivanja prihodi od cestarina bit će veći za 230.000 do 420.000 eura.
Cijena pojedinačnog putovanja za navedena vozila će sa sadašnjih 7,60 eura (6,23 eura bez PDV-a) porasti na 7,80 eura (6,39 eura bez PDV-a).
Pritom će bodovna karta, koja omogućuje 14 prolazaka tunela, vezana uz registarsku oznaku vozila i vrijedi 30 dana od datuma izdavanja, poskupjeti sa sadašnjih 34,10 eura (27,95 eura bez PDV-a) na 35,10 eura (28,77 eura bez PDV-a) Izmijenjenom uredbom ne povećava se cestarina za tunel za vozila iznad 3,5 tone najveće dopuštene mase, Slovenija i Austrija to određuju samostalno, uvažavajući pravila europskog zakonodavstva. Njime je propisano da se visina cestarine za teretna vozila utvrđuje na temelju troškova upravljanja, održavanja i razvoja naplatne mreže.
Vlada je danas izmijenila i odluku o uvođenju naknade na cestarinu na pojedinim dionicama, temeljem koje će se od 1. januara 2023. godine, zbog izgradnje drugog kolosijeka između Divače i Kopra, naplaćivati naknada do cestarina za teretna vozila na pojedinim dionicama cesta s naplatom cestarine. Sukladno utvrđenoj prosječnoj infrastrukturnoj naknadi, naknada u cestarinskom razredu R2 smanjit će se za 0,82 posto i u R3 za 1,94 posto, au R4 će se povećati za 0,14 posto.