Maerskov novi vazdušni koridor ima za cilj da premosti jaz u povezivanju između dva najveća tržišta za kupce u okeanima, nudeći rešenja za teret osetljiv na vreme i visoku vrednost.
Letovi će se obavljati dva puta sedmično između Greenville-Spartanburga u Južnoj Karolini i međunarodnog aerodroma Shenyang Taoxian i međunarodnog aerodroma Chicago-Rockford i Hangzhou Xiaoshan.
Od maja 2023. godine učestalost letova na obe linije biće povećana na tri nedeljno. Letove će obavljati Boeing 767-300 koji je nedavno kupio Maersk. Avionom će upravljati teretna aviokompanija Amerijet International iz Miamija.
Zanimljivo je da je krajem ožujka Maersk pokrenuo tri tjedna leta iz danskog Billunda za Hangzhou.
Velika Alijansa
CMA CGM, jedan od glavnih rivala Maerska na globalnom logističkom tržištu, takođe je ove nedelje napravio važan korak u segmentu logistike. Globalni brodovlasnik najavio je zvanični početak saradnje sa Air France-KLM.
U maju 2022. godine, CMA CGM i Air France-KLM grupa najavili su potpisivanje dugoročnog strateškog partnerstva u sektoru vazdušnog tereta. Sporazum o saradnji potpisan je na 10 godina.
Trenutno obje grupe imaju ukupno 12 teretnih aviona: 6 u bojama CMA CGM i 6 koji lete u Air Franceu ili KLM štali. Međutim, čekaju daljnje narudžbe za dodatnih 14 aviona (6 za CMA CGM i 8 za Air France-KLM).
Prema majanskom sporazumu, brodovlasnik će kupiti i manjinski udio u poznatim aviokompanijama – 9 posto kapitala za desetogodišnje trajanje strateške saradnje.
Sa ili bez aviona?
Osim Maerska i CMA CGM-a, lider u pomorskom prometu – MSC – snažno je ušao u zračni teret prošle godine. Krajem godine pokrenuta je usluga MSC Air Cargo i operater je naručio četiri teretna aviona Boeing.
S druge strane, Fedex je u decembru najavio likvidaciju nekih zračnih ruta i prizemljenje nekoliko vlastitih aviona. Kompanija je takođe najavila da će se više oslanjati na čarter avione nego na sopstvenu flotu. Sve u okviru smanjenja troškova.
https://trans.info/pl/transport-lotniczy-maersk-z-nowa-trasa-cma-cgm-z-aliansem-ofni-335126