Iznad: Iveco S-eWay kao tegljač 4×2
S obzirom na predstojeći sajam IAA Transportation 2024, zakazan za 17. i 22. septembar, Iveco je potvrdio premijeru dve nove šasije za karoseriju. Prvi od njih će imati urbanu strukturu bez punog okvira, dok će drugi biti dizajniran za teške lokalne zadatke.
Na Sajmu automobila u Hanoveru prvi put će se videti rezultat saradnje između Iveca i Hiundaija. To će biti lagano vozilo za isporuku, bez klasičnog okvira, sa bruto opterećenjem manjim od 3,5 tona i dizajnirano isključivo za elektromotor. Strukturno, ovo vozilo će biti blizanac teretnog automobila Hyundai ST1 i putničkog automobila Hyundai Staria, dok će u asortimanu Iveco biti ispod dnevnog modela.
Hiundai Staria i Hiundai ST1:
Druga premijera pripremljena za sajam je Iveco S-eVai u ugrađenoj verziji. Ovde ću objasniti da je model S-eVai električna verzija popularnog S-Vai-a, razvijena u saradnji sa američkim Nikolom. Do sada je ovo vozilo prikazano samo u obliku traktora poluprikolice, sa tipičnom kabinom na daljinu. U Hanoveru, s druge strane, treba da vidimo šasiju za tešku distribuciju ili opštinsku industriju. Više o Iveco S-eWay-u sam pisao povodom poljske premijere tegljača: poljska premijera Iveco HD BEV-a – mnogo zanimljivih rešenja i ogromnih baterija.
Pored dve već pomenute premijere, IAA Transportation 2024 će takođe predstaviti Iveco S-Vai sa novim autopilotom pod nazivom Plus Drive. Ovaj izuzetno napredni sistem će čak biti dostupan za isprobavanje, kao deo posebnog sajma staze za probne vožnje. Pisao sam više o Plus Drive autopilotu u vezi sa njegovom nedavnom implementacijom: Iveco S-Way sa PlusDrive autopilotom je izašao na puteve – stalna linija u Nemačkoj
Iveco S-Vai sa Plus Drive autopilotom: