U toku su pojačane kontrole drumskih prevoznika na svim EU-saobraćajnicama, posebna pažnja kontrolnih timova je usmjerena na:
- dokumentacija vozača i vozila;
- vezivanje-osiguranje tereta EN 12195,
- rad vozača u skladu sa AETR / 561/06,
- tehnička ispravnost vozila,
- kabotaža.
Ostele informacije:
Njemačka: BAG će od januara biti preimenovan u BALM
Njemački savezni zavod za transport robe (Bundesamt fur Guterverkehr), ili BAG, koji je dobro poznat većini vozača teretnih vozila, dobija novo ime. Od 1. januara 2023. zvaće se Savezna kancelarija za logistiku i mobilnost (Bundesamt fur Logistik und Mobilitat), odnosno BALM, da bi „odrazila čitav niz zadataka“.
Tokom kontrole kamiona i vozača iz Moldavije, koji je zaustavljen na nacionalnom putu broj 2, poljski inspektori pronašli su svič za tahograf koji je omogućavao da uređaj beleži period odmora u bilo kom trenutku, čak i kada je vozilo u pokretu. Sve što je vozač trebalo da uradi je da stavi mali magnet pored ugrađenog okvira radija, a tahograf je odmah počeo da beleži vreme odmora.
Istini za volju – vozač nije koristio prekidač na svom poslednjem putovanju ka Moldaviji, ali ga to nije spasilo od kazne zbog posedovanja zabranjenog uređaja – od njega je prikupljeno 12.000 zlota PLN (što je skoro 2.500 evra). Da stvar bude gora – ovo je samo depozit za kaznu koja mu sledi!
Osim toga, morao je da plati zamenu uređaja i predajnika, prenosi trans.info.
Poljska policija otkrila je prošle sedmice slučaj manipulacije tahografom, koji su okarakterisali kao “neobičan”, iako je, nažalost, jasno da korišćenje magneta nije baš nov ili inventivan način da se izbegnu kazne.
Velika Britanija – U svom najnovijem Daili Digest Biltenu, DVSA je obavijestila svoje pretplatnike da agencija raspoređuje dodatno osoblje u Kentu da kazni one vozače teretnih vozila koji pokušavaju da preskaču redove.
Kako piše u biltenu, tokom poslednjeg polumesečnog odmora, agencija je otkrila da neki vozači kamiona izazivaju zastoje namerno kršeći uputstva za upravljanje saobraćajem.
Da bi sprečili takve radnje, više policajaca će proveravati saobraćaj i kažnjavati vozače teretnih vozila.
Za sva vozila koja krše uputstva za upravljanje saobraćajem biće izrečena kazna od 300 funti i poslata u zadnji deo reda.
izvor: www.trans.info