Skepticizam industrije železničkog teretnog prometa u vezi sa delovima EU paketa za ekološki transport tereta (GFTP) sada poprima oblik direktnih poziva Evropskom parlamentu i Savetu da se izbegnu štetne greške. Glavna tačka zabrinutosti kojom se bave sektorska udruženja UIRR, ERFA i CER je izmena Direktive o težinama i dimenzijama (VDD), jednog od glavnih stubova paketa.
Tri strane naglašavaju važnost razmatranja u vezi sa Direktivom o kombinovanom transportu (CTD). Komisija EU je 11. jula objavila nove GFTP mere. Prva reakcija železničkog sektora bila je prilično pozitivna, s obzirom da su se mere doticale kritičnih pitanja poput optimizacije upravljanja i raspodele železničkih kapaciteta. Nekada je Akos Ersek, glavni savetnik za politiku u UIRR-u, izjavio da je GFTP pružio prostor za optimizam, s obzirom na to da se primenjuju opipljiva rešenja.
Zabrinjavajuća i nejasna tačka za Erseka bila je Direktiva o težinama i dimenzijama koja je imala za cilj da podstakne upotrebu kamiona sa niskim emisijama. Ovaj predlog predviđa reviziju pravila o težini i dimenzijama u drumskom saobraćaju, što će rezultirati težim i dužim kamionima na putevima. „Ovo može biti nezgodno“, rekao je Ersek, koji je takođe naglasio da „nikakav teški teret ne bi trebalo da putuje kao princip na putevima; teški teret pripada železnici“. ERFA i CER su izrazili svoj stav da VDD treba revidirati zajedno sa CTD od prvog dana. Istovremeno, UIRR je zadržao jednako skeptičan, ali pomalo pozitivan stav, rekavši da će sve biti utvrđeno nakon objavljivanja zvaničnih GFTP dokumenata od strane Komisije, što implicira da postoji mogućnost da se VDD ne razmatra odvojeno od CTD-a.
Držite GFTP zajedno Međutim, kako zakonodavni proces GFTP napreduje, prostor za optimizam se postepeno ograničava. To je zato što prvi znaci iz Brisela pokazuju da su mere predložene u VDD daleko od fokusiranja na drumski transport na kratke udaljenosti, koji je sastavni deo kombinovanog transporta.
Povrh toga, izgleda da nema namere da se generalno ojača pozicija kombinovanog transporta boljom integracijom u segmente transporta na velike udaljenosti. Ono što VDD predlaže je slobodan promet gigaliner kamiona, koji će biti mnogo teži i duži nego ranije, stvarajući još veći jaz u odnosu na kombinovani i železnički transport u smislu konkurencije. „Slobodan promet gigalinera koji prevoze teret prosečne gustine samo bi doprineo povećanju tržišnog udela od 76 centi snage u drumskom transportu“, navode UIRR, CER i ERFA u zajedničkom saopštenju.
Asocijacije su takođe pozvale Evropski parlament i Evropski savet da “drže zajedno” u vezi sa zakonodavnim odlukama u vezi sa amandmanom VDD, dok su njegove mere označile kao “irelevantne ili neefikasne”. Konačno, poslali su jasnu poruku Briselu, pozivajući Komisiju da „što pre predstavi svoj predlog amandmana na CTD“ i naglasili da bi Parlament i Savet EU trebalo da se „uzdrže od napredovanja amandmana na VDD do ovog trenutka“.
https://www.railfreight.com/