U Holandiji je 2022. godine isporučeno 13.003 nova kamiona. To je skoro 1000 više nego 2021. godine (12082 komada). DAF je i dalje neprikosnoveni tržišni lider, Volvo je na drugom mestu. U 2022. godini kupcima je isporučen 101 novi električni kamion.
Volvo Trucks predstavio je u četvrtak podatke o holandskom tržištu na godišnjoj konferenciji za novinare. “2022. godina nije bila laka za industriju kamiona. Uz dugo čekanje i nedostatak dijelova, bio je pravi izazov isporučiti kamione kupcima”, kaže Jan Schouten, direktor prodaje vozila Volvo Trucks u Volvo Trucks Netherlands. To nije sprečilo Volvo Trucks da isporuči ukupno 2949 novih kamiona. Ovim Volvo Trucks ostvaruje tržišni udeo od 22,7 odsto, što je blagi rast u odnosu na 2021. godinu. “Ukratko, produkcija je bila izazovnija nego ikad, ali brojke su i više nego ikad”, kaže Schouten.
Ovo su tržišni udeli holandskog tržišta kamiona u 2022. godini
- DAF – 4183 jedinice – 32,2 posto
- Volvo Trucks – 2949 jedinica – 22,7 posto
- Mercedes-Benz – 2040 jedinica – 15,7 posto
- Scania – 1809 jedinica – 13,9 posto
- MAN – 946 komada – 7,3 posto
- Renault Trucks – 462 jedinice – 3,6 posto
- Ostalo – 349 komada – 2,7 posto
- Iveco – 249 komada – 1,9 posto
Izvor: RDC
U distributivnom segmentu od 6-16 tona registrovano je 790 novih kamiona. Daf Trucks je takođe lider na tržištu, a sledi ga Volvo Trucks na trećem mestu sa 14,3 odsto, iza Mercedes-Benza.
Volvo Trucks tradicionalno ima dobre rezultate u segmentu izgradnje. Ja jestem za 8e Uzastopno godišnji tržišni lider, sa tržišnim učešćem od 23 odsto i ukupnim brojem prodatih kamiona od 238″, pokazuje Schouten. Volvo je takođe tržišni lider u krutosti iznad 6 tona; sa 1021 prodatim kamionom, tijesno pobjeđuje DAF (1004). Volvo je i dalje tržišni lider u segmentu LNG kamiona, iako će se potpuno srušiti 2022. godine i samo je upola veći.
U Holandiji je 2022. godine prodat 101 električni kamion, 39 više nego 2021. godine. Renault Trucks je tržišni lider u ovom segmentu, sa 27,7 odsto. Na drugom mestu je Volvo Trucks sa 21,8 odsto. DAF je treći sa 17,8 odsto.
Za 2023. godinu, fokus kompanije Volvo Trucks biće na dovođenju još više električnih kamiona na tržište. Brend želi da se 10 odsto ukupnog obima prodaje ove godine sastoji od kamiona BEV. U 2024. godini taj udeo bi trebalo da bude 15 odsto, a 2025. godine 20 odsto. Do tada će Volvo Trucks imati sopstvenu fabriku za proizvodnju baterija u Belgiji. Dileri će ove godine imati pristup demo verzijama FH i FM Electric. Svaki diler takođe dobija FH Efficiency demo.
Ugovor o održavanju Volvo Gold biće ažuriran za 2023. godinu. Raspored održavanja i ugovor o servisiranju kreće se sa stvarnom upotrebom. Postoji mogućnost odstupanja do 20 posto od unaprijed procijenjene godišnje kilometraže, postoji faktura na stvarnim pređenim kilometrima. Manje se plaća i obrnuto. Volvo električni kamioni dolaze kao standard sa Gold ugovorom. Za Volvo BEV kamione, ugovor o zlatu znači da postoji garantovani kapacitet baterije tokom trajanja ugovora.