Mostar neće ove godine imati letova Wizz Aira
Zračna luka Mostar je izjavila da ima potpisan ugovor sa Wizz Airom, no da se linije neće desiti ove godine usprkos prethodnim najavama Mostara da će se desiti. Mostar tvrdi da se isto neće desiti radi internih problema Wizz Aira. Svašta! Kakvih internih problema? Wizz Air je jedna od kompanija sa najvećom ekspanzijom u Europi. Konstantno povećavaju broj linija i baziranih aviona, ekstremno povećavaju flotu (imaju naručenih 369 aviona i flotu od 177 aviona). Isporučuje im se oko jedan avion tjedno. Dakle ovo izjava je potpuni nonsens ZL Mostar i izgovore treba tražiti negdje drugdje.
Evidentno je Mostar kompenzirao nedolazak Wizz Aira uspostavom letova Croatie Airlines za Zagreb koje plaća milijun BAM godišnje. Mostar se nada letovima Wizz Aira u 2024. godini. autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: ZL Mostar
Novosti iz regije
NAJAVE: Air Montenegro pokreće letove za Rigu, Vilnijus i Tallinn
Air Montenegro će pokrenuti redovne chartere između Tivta, te Rige, Vilnijusa i Tallina. Linije će se operirati od kraja V. (Riga od 4.5.) do početka X. mjeseca frekvencijom od dva lete tjedno. Iz Tivta Air Montenegro će imati 34 redovna tjedna leta za Beograd, Istanbul, Ljubljanu, Prag, Banja Luku i Brno. Air Montenegro planira ove godine prevesti 400.000 putnika na redovnim i 90.000 na charter letovima.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Montenegro
Novosti iz regije
Zašto Air Serbia ne leti Beograd-Mostar
Zašto Air Serbia nije otvorila letove Beograd-Mostar? Na ovoj liniji svakako bi bilo putnika. U prvom redu srpskog naroda koji živi južno i istočno od Mostara i kojih ima preko 100.000. Uz to iz Mostara bi bilo prilično konekcija poglavito na Njemačku za hrvatsku dijasporu, na Skandinaviju i Istanbul za bošnjačku dijasporu, ali i za Austriju, Njemačku, Francusku i Švicarsku za srpsku dijasporu. Preko Beograda u Međugorje bi mogli putovati brojni hodočasnici iz Poljske, Francuske, Španjolske, Portugala, Italije. U svim ovim zemljama Air Serbia ima brojne letove.
Banja Luka je preblizu Beogradu i ovo i te kako guši potencijale linije, pa isti ima tek dva tjedna polaska. No, iz Mostara do Beograda treba 7 sati po vrlo lošim cestama. Stoga je za očekivati bitno veći potencijal ove linije od Banja Luke.
Croatia Airlines otvara liniju za Zagreb, tri puta tjedno. Ovdje ima prilično P2P putnika (Hrvati u Hercegovini), ali Zagreb ima neusporedivo manje konekcija za dijasporu i hodočasnike nego Beograd. Ovo je prvi puta da je Air Serbia zakasnila i da je konkurenciji propustila jednu destinaciju u regiji. A uz liniju Croatia pitanje je koliko je potencijala ostalo za liniju Air Serbie u ovom kraju.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia