Električni automobil
Od 30. januara nova energetska vozila koja se prevoze u Kini više neće biti uvrštena u kategoriju opasnih materija. Transport je već bio moguć i odvijao se, ali uz ovu najnoviju podršku kineske vlade on je zvaničan, uključujući detaljnu listu šta se može, a šta ne može učiniti.
Nova pravila objavili su Državna železnička uprava, Ministarstvo industrije i informacionih tehnologija i Kineska državna železnička grupa 30. januara, izveštava naša sestrinska publikacija RailFreight.cn. Važe za hibridne i potpuno električne automobile koji se napajaju litijum-jonskim baterijama.
Pravila se primenjuju samo na transport koji se prevozi unutar Kine, dok transport preko njenih granica potpada pod druga pravila. Izvan Kine, automobili se i dalje mogu klasifikovati kao opasna roba. Međutim, transport električnih vozila je do sada bio ograničen samo u Kini, a ne u drugim zemljama na Novom putu svile.
Pravila
Dokument takođe donosi odgovarajuće standardne uslove železničkog prevoza, tačnije sledeća tri:
(1) Prilikom slanja novih električnih vozila, pošiljalac je dužan da obezbedi potvrdu franko fabrika, osim ako se radi o izvoznom proizvodu.(2) Stanje napunjenosti baterije i stanje rezervoara za gorivo. Stanje napunjenosti akumulatora električnog vozila ne sme biti veće od 65 odsto. Poklopac goriva je zatvoren i nema curenja ili problema sa curenjem. Nije dozvoljeno punjenje ili vađenje goriva tokom železničkog prevoza.
(3) Rezervne baterije i drugi akumulatori ne smeju se nositi pored sklopljenih baterija, a u unutrašnjost ili prtljažnik električnog vozila ne smeju se stavljati drugi predmeti. Iz dokumenta se može zaključiti da se baterije i dalje ne mogu transportovati samo železnicom.
Na račun drugog tereta
Otkako je Ministarstvo trgovine u septembru prošle godine izdalo dokument za podršku izvozu novih energetskih vozila, došlo je do buma električnih vozila proizvedenih u Kini i transportovanih železnicom China Railvai Ekpress-om. Merom kao što je izuzeće od posedovanja sertifikata franko fabrika za izvozne proizvode, kineska vlada pokazuje svoju podršku ovom novom trgovinskom proizvodu. Ovo je posebno tačno s obzirom na to da sticanje ovakvog sertifikata nije bio tako težak zadatak, objašnjavaju stručnjaci iz industrije.
Preferencijalni tretman nije svima dobrodošao. Kako su električna vozila prioritet i po pitanju prostora, ona dolazi sa manjim kapacitetom za drugi, manje vredan teret, koji se izborio za svoju poziciju na železnici, kaže Bria Liu, generalni direktor TopRaila. „Ne isplati se ustupiti sve prostore velikoj i srednjoj robi.
https://www.railfreight.com/