Tandem postavljen sa poljskim registracijama, u kamionu i u prikolici opremljenoj telima kutije, ispostavilo se da je nelegalna cisterna. Vozilo je prevozilo 21.000 litara goriva, što je bilo bez ikakvih dokumenata.
Plava Skanija je vozila kroz Norvešku u petak uveče. U gradu Anestadu, oko 130 kilometara severno od Osla, vozilo je dobilo signal da se zaustavi dok se samo što nije prošlo inspekciju norveške inspekcije Statens Vegvesen. Međutim, vozač je ignorisao ovu komandu, krenuo prema gradu Elverumu, a potom se uputio nazad na jug.
Inspektori su uspeli da uhvate korak sa platformom tako što su je jednostavno zaustavili na putu. Tada je napravljeno iznenađujuće otkriće – u telu kamiona nalazio se 21 Mauser rezervoar napunjen dizel gorivom. To je ukupno značilo 21.000 litara goriva.
Ceo teret je stavljen u kamion, a da nije podeljen na prikolicu. Mauseri su morali da budu delimično naslagani i dozvoljeno opterećenje osovine je znatno premašeno. Ispostavilo se da je samo Skanija, bez prikolice, teška 33,5 tona.
Ispostavilo se da je još jedan problem nedostatak formalnosti. Prevoz je obavljen bez važeće saobraćajne dozvole, bez tehničkog pregleda u oba vozila, bez važećeg osiguranja, bez ADR opreme i bez potvrde o prevozu opasnih materija. Osim toga, nije bilo dokumenata u vezi sa poreklom i odredištem goriva.
Kazna za preopterećenje kamiona iznosila je 38,5 hiljada kruna, a sada 14,2 hiljade zlota. Drugih 60.000 kruna, ili 22.100 zlota, optuženo je za ilegalnu prirodu transporta. Vozaču je odmah zabranjena vožnja u Norveškoj i kažnjen sa 20.000 kruna (7.400 zlota). Ukupno imamo posledice po više od 118.000 kruna (43.000 zlota), a do trenutka kada je isplaćen kompletan iznos, kamion je zaplenjen.
Da li će biti sudskog postupka za krijumčarenje goriva, i kakva će biti sudbina pronađenog dizel goriva? Nažalost, saopštenje norveških inspektora nije sadržalo nikakve konkretne informacije na ovu temu.