Prema strankama, gorivo HVO100 (hidrotretirana biljna ulja), koje se proizvodi od biogenih ostataka i otpada kao što je prženje masti, može se koristiti u postojećim voznim parkovima kamiona sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Iako je već dozvoljena kao mešavina, to je potpuno nedovoljno za postizanje ciljeva zaštite klime.
Dozvoljavajući upotrebu HVO100 kao dizel zamene, postojećim voznim parkovima može se upravljati uglavnom bez CO2 u bliskoj budućnosti, barem dok se alternativni pogoni ne mogu koristiti širom sveta, navodi se u trgovinskom udruženju.
“Trenutno sektor ne ispunjava ciljeve zakona o zaštiti klime, uglavnom zato što je tržište vozila na alternativni pogon još uvek u povojima,” navodi se u dokumentu organizacije političkim liderima. “Uz regulatorno odobrenje HVO100 za sektor drumskog saobraćaja, emisija CO2 brojnih voznih parkova dizel automobila već se može smanjiti održivo, održivo i ekonomično,” navodi se u saopštenju.
U pozicionom radu, predstavnici industrije stoga pozivaju na brzo otvaranje tržišta za HVO100 – posebno “uključivanje DIN EN 15940 kao zahtjeva za stavljanje na tržište u §4 od 10.
Argumenti predlagača:
- HVO je obnovljivo parafinsko dizel gorivo sa do 90% nižom ravnotežom gasova sa efektom staklene bašte od fosilnog dizela. HVO100 se proizvodi od sertifikovanih održivih ostataka i otpadnih materijala, kao što su korišćene masti za prženje, pa se stoga ne takmiči sa hranom i hranom. Zabrinutost da će se palmino ulje koristiti u proizvodnji HVO100 je neosnovana. U Nemačkoj su od 2023. godine na snazi stroži kriterijumi održivosti, što znači da su biogoriva zasnovana na palminom ulju isključena sa tržišta.
- Gotovo svi proizvođači vozila odobrili su svoje dizel motore za HVO100 – u nekim slučajevima čak i retroaktivno za postojeća vozila. Za kamione i autobuse, ova odobrenja su dostupna već nekoliko godina. Ograničenje odobrenja HVO-a u Njemačkoj za miješanje u konvencionalni dizel više nije opravdano.
- Nisu potrebna tehnička prilagođavanja ili konverzije na vozila ili na nacionalnu mrežu benzinskih stanica. Isto važi i za postojeću privatnu infrastrukturu za punjenje goriva u logističkim objektima i skladištima.
- Za razliku od Njemačke, većina država članica EU i SAD-a dopušta marketing i prodaju HVO100. HVO100 je već dostupan na više od 600 benzinskih pumpi u Evropi. Kako tenderi za međunarodne logističke ugovore sve više primenjuju stroge zahteve za zaštitu klime, upotreba HVO100 postaje sve potrebnija. To rezultira konkurentskim nedostacima za njemačke dobavljače na tržištu cestovnog tereta.
- Na tržištu postoje dovoljno velike količine HVO-a da daju relevantan doprinos na putu i van njega: širom svijeta se proizvodi više od 7 miliona tona HVO-a. Do 2025. godine očekuje se da će globalna proizvodnja HVO-a premašiti 30 miliona tona. U srednjoročnom i dugoročnom periodu, skalabilni i održivi izvori sirovina nude još veći obim potencijala.
- Klimatski osviješteni špediteri, transportne i logističke kompanije, autobuski operateri, operateri flote komercijalnih vozila i korisnici automobila mogli bi posebno i direktno ukinuti fosilni dizel. Pored toga, HVO100 omogućava čisto sagorevanje, što posebno ima koristi od emisija iz starijih motora, čime doprinosi smanjenju NOx i čestica.