Evropska asocijacija međunarodnih teretnih naprednjaka (ELVIS AG) vidi da se transportna i logistička industrija suočava sa ogromnim izazovima. Analize tržišta asocijacije pokazuju dase kriza približava. Organizacija savetuje mala i srednja preduzeća.
ELVIS AG beleži sve relevantne parametre tržišta kamionskog transporta u oblasti punog tovara kamiona (FTL – Full Truck-Load) i opšteg tereta (LTL – Manje od kamiona-opterećenja) na tekućoj osnovi. U okviru kvartalne analize upoređuje ih sa opštim ekonomskim podacima i važnim ključnim podacima, kao što je poslovna klima Ifo ili situacija na tržištu e-trgovine. Na osnovu ove numeričke analize, šef udruženja i njegov tim postavili su trendove u transportnoj industriji.
Prognoze su očigledno pesimistične”, kaže Nikolja Grabovski, izvršna direktorka kompanije ELVIS AG.
“Opšta neizvesnost u ekonomiji i društvu ima negativan uticaj na potrošnju i investiciono ponašanje. Kao rezultat toga, potražnja za transportom će se smanjiti” – dodaje on.
Njemačka ekonomija, a sa njom i sektor transporta kamiona, nalazi se na raskrsnici. Trenutno pokazatelji jasno ukazuju na pravac recesije” – kaže Grabovski.
To se dogodilo, prema rečima šefa ELVISA, u nezgodno vreme za male i srednje kompanije. Finansijska situacija mnogih kompanija značajno se pogoršala poslednjih godina, ne samo kao posledica pandemije i njenih posledica.
Izgledi za nemačku ekonomiju za naredne mesece se pogoršavaju, delimično zbog visoke inflacije.
Sada je visoka inflacija dvostruko veća”, kaže Grabovski, ukazujući na povećanje troškova, sa posebnim naglaskom na troškove zapošljavanja.
“To dodatno opterećuje ionako niske marže u transportnom sektoru”, dodaje on.
Stoga udruženje savetuje špediterima i prevoznicima da preispitaju odluke o dugoročnim investicijama i odlože ih ako je to moguće. Umesto toga, transportne kompanije hitno moraju da povećaju svoje kapacitete kako bi njihov kapacitet bio fleksibilniji: digitalizacija celog toka posla i poboljšanje efikasnosti, posebno u poslovanju sa ugovorom.
Zbog nestabilne ukupne situacije, takođe preporučujemo kompanijama da blisko koordiniraju sa svojim klijentima i partnerima kako bi mogle brzo da reaguju na promene”, savetuje Grabovski. https://trans.info/