Tri godine nakon što je otkrivena Nemačka pomoć za zaštitu životne sredine (DUH), prema sopstvenim izjavama, otkrivene “manipulacije čišćenjem izduvnih gasova kamiona”, organizacija je ponovo izvršila merenja izduvnih gasova na kamionima. U skladu s tim, ona je pronašla ono što traži u svakom drugom vozilu od ukupno 235 testiranih kamiona – i to vidi kao indikaciju ilegalnih uređaja za uništavanje.
“Sada je jasno da nadležni organi nisu sproveli tadašnje kontrole emisija i sankcije koje su bile tražene,” navodi se u saopštenju DUH-a, koji je, prema sopstvenim izjavama, obavestio Federalno ministarstvo saobraćaja i Federalnu kancelariju za transport robe u to vreme o ponekad masovnim prekoračenjima graničnih vrednosti.
Kritika Ministarstva saobraćaja i Federalnog ureda za transport robe
“Dok zemlje poput Danske kontrolišu stvarne emisije izduvnih gasova kamiona i izriču visoke kazne za prekršaje, Federalno ministarstvo saobraćaja očigledno ne mari za zdravlje ljudi. Skandalozno je što nema efikasne kontrole”, kaže Jürgen Resch, savezni generalni direktor DUH-a. “Na našem vrhuncu izmerili smo kamione koji su premašili granične vrednosti i do 22 puta. Zahtevamo od ministra saobraćaja Wissinga uvođenje efikasne kontrole na autoputevima i federalnim magistralnim putevima, kao i periodični test izduvnih gasova za azotne okside.
Razlog za nova mjerenja bio je, između ostalog, povećana cijena AdBluea i rezultirajuća pretpostavka o sve većoj upotrebi ilegalnih AdBlue emulatora.
Sada je Institut za kontrolu emisija (EKI) DUH-a izvršio merenja u realnom radu na 235 kamiona standarda emisije Euro V i VI i utvrdio da je premašena skoro polovina graničnih vrednosti azotnog oksida (NOx).
Instaliranjem emulatora, funkcija katalizatora se smanjuje smanjenjem ili potpunim prekidom snabdevanja potrebne uree AdBlue. Operateri na ovaj način mogu steći ekonomsku prednost – ali smanjenje unosa uree dovodi do eksplozije emisija dušikovih oksida”, navodi se u saopćenju organizacije.
Kamioni Euro VI smanjili zaradu
U trenutnoj seriji merenja kamioni Euro VI činili su oko 90 odsto, jer broj kamiona Euro V opada. Izmjereni kamioni Euro VI emitirali su u prosjeku 708 mg NOx/kWh. Raspon se kretao do 10.141 mg NOx/kWh, dok je trenutna zakonska granica azotnih oksida za kamione Euro VI i dalje 460 mg/kWh, prema DUH-u. Nacrt Evropske komisije za kamione Euro VII predviđa vrijednost od 90 mg/kWh.
Prema DUH-u, u merenju je bilo nekih outliera – skoro 14 odsto kamiona Euro VI odgovorno je za polovinu ukupnih emisija NOx flote Euro VI.
Razlozi za to su, na primer, nedostatak inspekcija i održavanja čišćenja izduvnih gasova, instalacije AdBlue emulatora kao i nedostatak kontrola i kazni. “Volvo je posebno upečatljiv: suprotno opštem trendu, emisije azotnih oksida se čak povećavaju u modelima Euro VI Volvo u poređenju sa prethodnim merenjima,” kaže DUH.
https://www.eurotransport.de/