Portparol ministarstva ekonomije rekao je da ministarstvo razmatra pod kojim uslovima i da li da proda udeo u HHLA terminalu Tolerort kineskoj kompaniji.
Kinesko ministarstvo spoljnih poslova apelovalo je na Nemačku da bude “objektivna i racionalna” u svojoj analizi situacije i da ne “politizuje trgovinsku saradnju”.
Nedavno je dnevnik “Sueddeutsche Zeitung” pisao da je početkom godine kontejnerske terminale u luci Hamburg federalna kancelarija za informacionu bezbednost (BSI) prepoznala kao kritičnu infrastrukturu za funkcionisanje države. Tu informaciju potvrdio je HHLA, operater tri terminala u luci, uključujući Tolerort, koji je predmet spora.
Njemačka vlada se u oktobru složila da proda 24,9 posto udela u kontejnerskom terminalu Tolerort u luci Hamburg Kinezima. Kosko je prvobitno planirao da kupi 35 procenata deonica terminala.
Kontroverzna transakcija
Prodaja deonica terminala izazvala je priličnu kontroverzu od samog početka i podelila vladajuću koaliciju u Njemačkoj. Kancelar Olaf Šolc bio je pristalica sporazuma. S druge strane, ministarstva spoljnih poslova i ekonomije pod kontrolom koalicionih partnera iz Zelene stranke bili su protivnici prodaje akcija Kinezima. Drugi koalicioni partner, FDP, takođe je bio protiv transakcije.
Portparol kancelara Olafa Šulca naglasio je ove nedelje da se premijerov stav o prodaji akcija na terminalu nije promenio.
Kinezi guraju u Evropi
Ulazak Cosco (Kosko) u luku Hamburg je još jedan primjer učešća kineske prestonice u evropskim lukama. Cosco (Kosko) već poseduje luku Pirej. Pored toga, razni kineski entiteti imaju udele u terminalima m.in lukama Roterdam, Antverpen, Marsej i Bilbao. Kineska kompanija takođe učestvuje u proširenju terminala u Unutrašnjosti u Duizburgu – mjestu gde stiže takozvani Novi put svile.
Izvor: https://trans.info/pl/port-w-hamburgu-sprzedaz-terminala-chinczykom-wstrzymana-ofni-336409