Poruke inspekcije turskih kamiona su obično zanimljive. To je slučaj i ovde, koji govori o proveri tahografskih zapisa ne samo u smislu radnog vremena, već i brzinske evidencije.
Tursko vozilo, kojim je vozio 42-godišnji vozač, zaustavljeno je prošlog petka oko 14 časova na autoputu Nemački A3, u blizini grada Virzburga. Policajci su potom preuzeli podatke sa tahografa, navodeći da čovek nije uzeo potrebne odmore, a takođe je nekoliko puta premašio brzinu od 120 km/h. Prema policijskoj analizi, takva brza vožnja trebalo je da se odvija na deonicama koje podležu ograničenju od 80 km/h. Uzimajući u obzir činjenicu da je u vreme zaustavljanja kamiona išao ka severozapadu, ovo se verovatno dogodilo u južnom delu Nemačke, na planinskom spustu.
U vezi sa svim prekršajima, pokrenut je postupak koji je dovelo do izostavanja kazne protiv vozača. Već na mestu inspekcije morao je da plati 2.900evra kao depozit za buduću novčanu kaznu. Pored toga, čoveku je naređeno da se odmah svakodnevno odmara. Tek kada ispuni obe ove formalnosti Turčin bi mogao da nastavi svoj put.
Na kraju, postoji i neko pojašnjenje, na kraju svemu, kontrole brzine zasnovane na tahografu uvek pobuđuju kontroverze. Pa, propisi EU dozvoljavaju takve akcije, ali uz nekoliko rezervi. Prva opcija je da se izda kazna za prekoračenje ograničenja brzine od 90 km/h, kao ona koju su odredili obavezni limiteri. Druga opcija je da se izda kazna za prekoračenje drugog, donjeg limita, kao što je 80 km/h. Ovde, međutim, kontrolne službe moraju da dokažu da je tahograf zabeležio ovo prekoračenje na putu pokriveno takvim ograničenjem. Pored toga, tolerancija od 6 km/h koja je zvanično uključena u propis kojim se reguliše rad ovih uređaja uvek mora biti oduzeta od brzinske očitavanja tahografa.
Od prošle godine nemačka policija je poznata po kažnjavanju vozača zbog prekoračenja specifičnog ograničenja brzine, što je samo 80 km/h. Pošto tahografi moraju da obeleže sve granične prelaze uvođenjem ručnog ulaska, Nemačka u takvim proverama uzima u obzir najveću brzinu koju kamioni mogu da postignu u svojoj zemlji. To je 80 km/h, što je ograničenje primenljivo na nemačkim autoputevima. Više sam pisao o tome na ovom linku: Nemačka kazna za brzinu od tahografa – snimljeno 109 km / h i kazna za 23 km / h