Analiza pokazuje da kompanije nisu uspele da izvrše očekivana prilagođavanja nakon proslave Zlatne nedelje Kine na početku pada liste, ostavljajući industriju u izazovnoj poziciji kako se približava obnova ugovora, navodi portal Pomorstvo.info.
Kompanije za kontejnerski transport nastavljaju da grade ogromne količine novih kapaciteta, pri čemu su prvi brodovi naručeni tokom vrhunca pandemije počeli da ulaze u upotrebu, a šuška se o još većim porudžbinama za velike brodove. Očekuje se da će isporuke novih brodova dodatno porasti sljedeće godine, dok analitičari ukazuju da kompanije i dalje oklijevaju otpisati stare brodove. Iako su velike kompanije počele slati neke brodove na reciklažu, one ih uglavnom zadržavaju, što potvrđuje nedavno izbjegavanje BIMCO-a da je prosječna starost kontejnerskih brodova na najvišem nivou ikada.
Alphaliner podaci pokazuju da knjiga narudžbi i dalje visi nad industrijom. Trenutno, čini se da je SDED naručio oko 6,1 miliona TEU-a, što je jednako 26% njihovog trenutnog kapaciteta. Ukupno, prvih 100 ima više od 6.700 aktivnih brodova ukupnog kapaciteta 28,3 miliona TEU i ukupne knjige narudžbi koje dostižu 6,8 miliona TEU.
BIMCO upozorava u svojoj analizi da bi to moglo značiti da će prekomjerni kapacitet trajati do 2023. godine ili čak i duže.
Pomorska obaveštajna služba je u oktobru izvestila da postoji značajan višak kapaciteta u industriji. Očekivali su da će kompanije početi da najavljuju dodatnu praznu isporuku “kako bi nadoknadile ovaj rast na strani ponude.” Međutim, gotovo da nema novih praznih jedara, a rast kapaciteta do kraja 2023. godine i dalje je prilično preuveličan, napominje Sea-Intelligence u svojoj najnovijoj analizi.
U izveštaju se ističe da u zavisnosti od toga da li se rast kapaciteta upoređuje nakon zlatne nedelje 2023. sa istim periodom 2019. godine ili sa prosečnim rastom od 2016. do 2019. godine, kapacitet azijsko-severne Evrope, Zapadna obala je porasla između 16 i 25 odsto, Azija-Severna Amerika, istočna obala za 22 do 32 odsto, Azija-Severna Evropa za 8 do 11 odsto, Azije i Mediterana za oko 36 do 38 procenata.
Pomorska obaveštajna služba veruje da je vreme da nosači aviona smanje kapacitete i preokrenu snažan rast posle vrhunca pre pandemije.
https://pomorac.hr/2023/11/28/nastavlja-se