KONZORCIJUM LOGISTIKA BOSNE I HERCEGOVINE predstavlja neprofitno okupljanje i udruživanje pravnih subjekata, transportnih, logistički i špediterskih provajdera da kroz kooperaciju, koordinaciju i kompeticije, sarađuju u konzorcijumu sa ciljem promovisanja i zaštite zajedničkih interesa i učešća u zajedničkoj aktivnosti sa ciljem jačanja konkurentnosti, optimizacije troškova i poboljšanje poslovanja unutar i van Bosne i Hercegovine.
KONZORCIJUM LOGISTIKA – poziva sva aktivna udruženja, predstavnike komorskog sitema u Bosni i Hercegovini svih nivoa, predstavnike poslodavaca u RS i FBiH, da se aktivno uključe u inteziviranju rješeavanja problema koji opterećuju vrijednosne lance u Bosne i Hercegovini, čime direktno generišu rast troškova, smanjuju konkuretnsku sposobnost nastupa privrednika na tržištu EU. Vrijeme je za okupljanje i saradnju u cilju otklanjanja prerpeka i ograničenja, iz tog razloga smo upitili pisma na adrese ministarstava Savjeta/Vijeća ministara Bosne i Hercegvoine, UINO BiH, sa sljedećim temama: :
HITNO!
Obraćamo Vam se u ime grupacije međunarodnih drumskih prevoznika Bosne i Hercegovine, kao nosilaca više od 93% usluga cjelokupnog prevoza u razmjeni sa Evropskom unijom, koji zapošljavaju više od 47000 radnika, koji ispunjavaju sve uslove propisane uslove EU direktivama i povelje CEMT kvaliteta, ali su izloženi diskriminatorskom odnosu kontrolnih organa u EU. Molimo Vas da u skladu sa potpisanim Sporazumom između Bosne i Hercegovine i Evropske unije, sprovedemo isti u dijelu eliminacije diskriminacije kojoj smo izloženi u zemljama EU ali i lošim reakcijama domaćih aktera u transportnoj politici Bosne i Hercegovini.
PROBLEM BORAVKA VOZAČA MOTORNIH VOZILA U EU (90 DANA U 180 DANA)
Na osnovu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Bosne i Hercegovine i Evropske unije, ODLUKA VIJEĆA (EU) 2015/997 od 16. lipnja 2008. o potpisivanju, u ime Evropske zajednice, Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane, te ODLUKA VIJEĆA I KOMISIJE (EU, Euratom) 2015/998 od 21. aprila/travnja 2015. o sklapanju Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane i ODLUKA VIJEĆA (EU) 2015/997 od 16. juna/lipnja 2008.o potpisivanju, u ime Europske zajednice, Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane, suprotno članu 59. u koje je decidno naznačeno da za pružanje usluga između Bosne i Hercegovine i EU u pogledu kopnenog drumskog transporta Protokolom 3. Utvrđena je diskriminacija prevoznika iz Bosne i Hercegovine na sljedećim pitanjima sa EU i članicama po sljedećim tačkama:
EVROPSKA UNIJA
Profesionalnim vozačima iz Bosne i Hercegovine, „nije omogućeno izuzeće o boravku više od 90 dana u 180 dana u EU“. Budući da je Bosne i Hercegovina, ispunila sve uslove iz povelje CEMT kvaliteta, te implementacije postupaka i procedura i usklađivanja sa 1071/09 direktivom, što takođe predstavlja diskriminaciju. Zato Vas molimo da razmotrite zahtjeve da se na listu izuzeća uvrste i „profesionalni vozači motornih vozila“.
Naime, „vozač motornog vozila“ nije turista, već aktivni učesnik lanca snabdijevanja, kako u „uzvodnoj“ tako i nizvodnoj komponenti lanca vrijednosti bilo da je riječ o uvozu robe iz EU, izvozu iz Bosne i Hercegovine ili pružanja usluga prevoza za treće zemlje.
Budući da je pojačana diskriminacija sa početkom 2024 godine, te usporavanja transportnih lanaca, opterećenje prevoza sa troškovima i „zabranama ulaska za vozače motornih vozila“ na periodu od 6 – 12 mjeseci, neophodno je HITNO, ODMAH otkloniti pogrešan, diskriminatorski tretman zaposlenih vozača u prevozničkim preduzećima Bosne i Hercegovine.
Od 01.01.2024 godine do danas smo evidentirali više od 24 slučaja zabrane ulaska u EU, te troškova po osnovu prekršaja oko 120 000 eura. Veći dio nije evidentiran. Ova mjera je diskriminatorska i otvoreno je usmjerena na agresivan način „otimanja vozača“ transfer ka zemljama EU.
ITALIJA
Takozvana taksa „ACI-Diritto fisso“, još uvijek je na snazi za prevoznike iz Bosne i Hercegovine. Poznato je da prevoznici, u poslednjih pet godina je ukinuta za prevoznike iz Albanije. Pozivajući se na gore navedene članove Sporazuma i Protokola, cijenimo da je opravdano da sa stanovišta zadataka i misije Evropske Komisije „27 država članica Evropske unije u potpunosti i čvrsto podržava evropsku perspektivu Bosne i Hercegovine kao buduće članice Evropske unije, u skladu sa Solunskom deklaracijom iz 2003. godine. Zajedno sa međunarodnim partnerima, cilj EU je da se Bosna i Hercegovina podrži i učvrsti kao stabilna i kredibilna zemlja koja ima miroljubivu saradnju sa svojim susjedima i koja je nepovratno na putu ka članstvu u EU. Članstvo Bosne i Hercegovine u EU je čvrsto povezano sa suverenitetom, jedinstvom i teritorijalnim integritetom zemlje“.
Iako, sporazum od stabilizaciji i pridruživanju EU-BiH jasno jasno naglašava da se neće vršiti „diskriminacije“ izmedju potpisnica, medjutim “de facto”, prevoznici Bosne i Hercegovine i dalje plaćaju ovu taksu.
NJEMAČKA
Takozvana taksa za „korišćenje – upotrebu puteva u Njemačkoj“, još uvijek je na snazi za prevoznike iz Bosne i Hercegovine. Pozivajući se na navedene članove Sporazuma i Protokola, cijenimo da je opravdano da sa stanovišta zadataka i misije Evropske Komisije „27 država članica Evropske unije u potpunosti i čvrsto podržava evropsku perspektivu Bosne i Hercegovine kao buduće članice Evropske unije, u skladu sa Solunskom deklaracijom iz 2003. godine. Zajedno sa međunarodnim partnerima, cilj EU je da se Bosna i Hercegovina podrži i učvrsti kao stabilna i kredibilna zemlja koja ima miroljubivu saradnju sa svojim susjedima i koja je nepovratno na putu ka članstvu u EU. Članstvo Bosne i Hercegovine u EU je čvrsto povezano sa suverenitetom, jedinstvom i teritorijalnim integritetom zemlje“.
Razlog ukidanja prema albanskim prevoznicima je bilateralni sporazum. Iako, sporazum od stabilizaciji i pridruživanju EU-BiH jasno jasno naglašava da se neće vršiti „diskriminacije“ izmedju potpisnica, medjutim “de facto”, prevoznici Bosne i Hercegovine i dalje plaćaju ovu taksu.
FRANCUSKA
Prevoznicima Bosne i Hercegovine zabranjeno je da u rezervoaru imaju više od 200 litara pogonskog goriva. No, prema slobodnom tumačenju kontrolnih organa nije dozvoljeno da iz Bosne i Hercegovine izlazite sa popunjenosti vozila iznad 200 litara?! Ovim slobodnim tumačenjem, prevoznici iz Bosne i Hercegovine su u diskriminatorskom položaju jer se onemogućava da popunom rezorvoara u Bosni i Hercegovini ukoliko putujemo za Francusku, a za posljedicu imamo dodatne troškove.
5. EVROPSKA UNIJA
Paket mobilnosti koji je na snazi u Evropskoj uniji, a pod uticajem pogrešnog tumačenja, dovodi prevoznike Bosne i Hercegovine u potčinjeni položaj. Naime, prevoznici iz Bosne i Hercegovine nisu u mogućnosti da putem IMI linka za prijavu mobilnosti radnika prijavljuju radnike „profesionalne vozače“. Takođe, najava obaveze plaćanja takse i prijave za profesionalne vozače u narednoj godini će dovesti do kašnjenje i poremećaja u lancima snabdijevanja.
U nadi da ćete na osnovu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Bosne i Hercegovine i Evropske unije, ODLUKA VIJEĆA (EU) 2015/997 od 16. lipnja 2008. o potpisivanju, u ime Evropske zajednice, Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane, te ODLUKA VIJEĆA I KOMISIJE (EU, Euratom) 2015/998 od 21. aprila/travnja 2015. o sklapanju Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane i ODLUKA VIJEĆA (EU) 2015/997 od 16. juna/lipnja 2008.o potpisivanju, u ime Europske zajednice, Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane, suprotno članu 59. u koje je decidno naznačeno da za pružanje usluga između Bosne i Hercegovine i EU u pogledu kopnenog drumskog transporta Protokolom 3., djelovati sa mehanizmima na otklanjanju diskriminacija drumskih prevoznika iz Bosne i Hercegovine.
NEOPHODNE AKTIVNOSTI ZA POSTIZANJE RAVNOPRAVNOSTI PREVOZNIKA U SKLADU SA CEMT POVELJOM KVALITETA:
Hitno, urgentno je potrebno da potpišemo sporazume o porezima, PDV i drugim davanjima, koja se jedino naplaćuje prevoziocima iz Bosne i Hercegovine. Svjesni da ovu mjeru možete jedino u razgovoru sa Vašim kolegama iz drugog entiteta i Savjeta Ministara, ali godinama unazad trapimo štetu zbog nepostojanja sporazuma.
Zahtijevamo da se za prevoznike uveća popust za korišćenje auto puta na 25% i da se odredi zajednički uređaj koji će omogućiti upotrebu jednog uređaja u Republici Srpskoj i FBiH.
Realizaciju svih dogovorenih aktivnosti sa predstavnicima UINO BiH – Prevoznici raspolažu sa dokumentovanim postupcima pojedinaca, svjesnih i nesavjesnih postupaka pojedinaca ili grupa, usporavanje u postupku od 14,5 sati je nepodnošljivo. Osnovni pokretač blokada smatraćemo UINO BiH.
USKLADITI RAD svih službi na svim graničnim prelazima – rad službi veterinarskih, sanitarnih, fitosanitarnih nije usklađen i nije u funkciji 24 sata izvoznom sektoru, a drumski prevoznici ispaštaju i trpe troškove.
PRIMJENA INSTRUKCIJE O UGOVORNOM IZNAMLJIVANJU VOZILA STRANIH TABLICA Prevoznicima je dozvoljeno da se koriste Ugovorom o iznajmljivanju i upotrebi izmjenljivih transportnih sudova. U skladu sa pozitvnom i proevropskom praksom da se ubrzaju lanci snabdijevanja. Definisati vremenski okvir od minimum 30 dana.
Standardizovati pristup, procedure i postupke primjene propisa na cjelokupnom carinskom području Bosne i Hercegovine.
HITNO uvođenje u punom kapacitetu NCTS – ukidanje takse. Kada je u pitanju NCTS i uvođenja novog kompjuterizovanog tranzitnog sistema, a koji je bi značajno ubrzao proceduru. Problem sa kojim se suočava UINO BiH za pristup konvenciji je ELIMINISANJE TAKSE. Apelujemo da se usmjerimo i ka Ministarstvu Finansija BIH, ukoliko se ne eliminiše taksa, ostaćemo kao jedina zemlja u okruženje bez NCTS u punom kapacitetu. No, na pojedinim graničnim prelazima imamo različitu primjenu procedure za provoz, tranzit ili drugu operaciju.
Potrebno je da modul “selektivnošću”, ( modul omogućava da se pojedina vozila pregledavaju a ne svako vozilo), te neophodnosti da se potpuno primjeni u praksi. Zato pozivamo da dopunimo saznanja o postupanju pojedinaca na ispostavama.
Zahtijevamo da se radno vrijeme sinhronizuje sa radnim vremenom ostalih službi u Bosni i Hercegovini, te sa susjednim carinskim službama.
Zahtijevamo HITNO USAGLASITI RAD pratećih službi FITO-SANITARNIH, VETERINARSKIH, i drugih kontrolnih organa jer nadležnost je u Upravama kojima smo se obratili za operativni sastanak. Mi, mi se ne možemo zadovoljiti prepiskom koja do sad nije urodila plodom. Izrazićemo u troškovima.
Zahtijevamo da se problem zadržavanja i usporavanja na granicama sa R Hrvatske, neophodno je da putem zvaničnih diplomatskih kanala komunikacija zatražimo rješavanje problema. Svakako, “pojedinačna okupljanja i iskazivanje dobre namjere ali bez odobrenja Brisela to neće ići”, zato ćemo putem zvanične delegacije EU ali uz naše MIP Bosne i Hercegovine.
Tražimo da se u izmjenama Zakona o bezbjednosti drumskog saobraćaja i drugih podzakonskih akata, prati inicijativa EU , a to je da lica sa B kategorijom mogu upravljati sa vozilima do 4,25 tona u skladu sa Evropskim prijedlozima za izmjenu kategorizacije vozača. Takođe, da se starosna granica za započinjanje poslova odredi 18 godina, naravno nakon obuke u Auto-Školi, i da se u sam proces uključe i Auto Škole.
Predlažemo da se ograniči cijena registracije poluprikolice, izmjenljive transportne sudove, koja sad u prosjeku iznosi oko 1300 KM, na nivo od 150 KM. Naime, ova mjera će pomoći da se prevozničke firme, mogu proširiti djelatnost i biti konkuretnije za različite vrste roba. Na primjer registracija u Sloveniji je 100 eura. Te da se cijena registracije skupa vozila ujednači i da se omogući prelazak na obavljanje registracije putem tehničkog pregleda. Drugo pitanje je vezano za osiguranje, svjedoci smo da u polisama osiguranja, prevoznik nije zaštićen. Moramo uskladiti rizike u EU i naše polise. Svakako da je ovo entiteska nadležnost, pokrenuli smo pitanje, ali očekujemo podršku.
Zahtijevamo ukidanje monopola na ATP certifikate, koji se samo prodaju bez atestiranja.. Takođe, da se omogući ravnopravnost i dostupnost ATP sporazumu, odnosno da se atestiranje radi, odnosno danas „ne radi se atestiranje“ već prodaja skupa magle. Naime, samo je jedan centar ovlašten za izdavanje ATP certifikata i atestiranja, da u Bosni i Hercegovini bude barem pet mjesta 3 u FBiH i 2 u Republici Srpskoj.
Predlažemo da u Zakonu o prevozu, definišemo obligaciono plaćanje drumskog prevoza na 35 dana. Mjera koja je u svim evropskim zemljama prisutne, na taj način, prevoz se mora platiti 35 dan, a ako se ne plati, država naplaćuje duplu prevozninu od dužnika, kao prekršaj i isplaćuje se prevozniku iz garantnog fonda.
Zahtijevamo da se prevoznicima izvrši povrat ili umanjenje troškova akciza na osnovu CMR tovarnih listova i drugih relevantnih dokaza da su transportni-kilometri realizovani van BiH.
Zahtijevamo da u zakonskom okviru definišemo, ili bolje naglasiti uskladiti politiku sa evropskom unijom, sat čekanja je 40 eura, a auto dan 400 eura, pretvoreno u KM. Na ovaj način većina zemalja ubrzava lance snabdijevanja i smanjuje troškove proizvodnje.
Urgentno je da inspekcijske službe, sanitarni, fito-sanitarni, veterinarski inspektori budu na raspolaganju 24 sata, te da u koordinaciji sa kolegama iz Hrvatske a putem Ministarstva inostranih poslova se otvori pitanje saradnje. Vjerujemo da znate, mi smo osuđeni na tri granična prelaza. Potrebno je da uskladimo sa R Hrvatskom i prelaz Novi Grad, a uskoro prestaje sa radom i GP Maljevac, V.Kladuša. Od kojih u Gradišci imamo samo jednu saobraćajnu traku. Ovako zadržavanje, a u prosjeku vozač godišnje izgubi 206 sati na graničnim prelazima Bosne i Hercegovine, u konačnom rezultatu gubimo jednu platu za vozača. Zbog ovog i drugih razloga, prošle godine pojedini prevoznici su bili primorani da se registruju i u Hrvatskoj. Ako se uzmu izdaci po zaposlenom, možete pretpostaviti koliki je gubitak.
Predlažemo da se iz fonda zaštite životne sredine, te drugih fondova EU pokrene pitanje „zelene agende“, stimulacije pri kupovini vozila koja će biti prihvatljiva u EU, kao što znate „Zelena agenda“, predviđa naplatu poreza na ugljen dioksid, što će direktno da utiče na cijenu prevoza i ukupnih troškova kalkulacije naših proizvoda.
Zahtijevamo da u cijeni plaćanja terminalnih usluga CT, (Sl.Gl 11/2016) uračunati su i troškovi vaganja, drugim riječima niste u obavezi da dodatno plaćamo vagarske usluge. Ova odluka je za sve terminale i GP.
HITNO, nastaviti aktivniji rad sa predstavnicima UINO BiH, budući da je imenovan direktor UINO BiH, formirana je komisija (kontinuitet) za nastavaka razgovora i analizi operativnog plana dogovorenog na prethodnim sastancima. Pitanja smanjenja opterećenja, ugradnjom DISPLEJA, na kome bi se 35% vozila nalazilo na zelenom putu, kao i ostala usaglašena pitanja procedura. (dogovorenih i usaglašenih).
Hitno, zatražiti ubrzavanje postupaka za izdavanje Rješenja za pojednostavljenim postupcima u skladu sa izmjenama Zakona o carinskoj politici, od 01.02.2023. godine ne mogu se više koristiti ranije izdata odobrenja za carinska skladišta, kao ni ranije izdata odobrenja za sljedeće pojednostavljene carinske postupke:
Osnovni cilj je da sve dosadašnje zaključke koje smo uputili, operativno sagledali pretvorimo u realizaciju plana., a sa ciljem definisanja operativnog plana aktivnosti na poboljšanju, unapređenju i otklanjanju problema u svakodnevnom radu transportnih (prevozničkih) i špediterskih komapnija u Bosni i Hercegovini.
Predstavnici UINO BiH su prihvatili zahtjev i u punom kapacitetu, profesionalnom, odgovornom i nadasve korektnom nivou pristupili sljedećim pitanjima :
GRUPACIJA ŠPEDICIJA :
-
Komunikacijski kanali i ažuriranje procedura.
-
Osvrnuli smo se na aktuleni trošak od 40,00 KM za sat rada carinskog službenika se odnosi na jedan sat rada i nebi se trebao odnositi na broj deklaracija u okviru toga radnog sata; Predložili smo da se razmotri izmjena “člana 3 stav e”
-
e) odobreni prostori u pojednostavljenim carinskim postucima (vlastiti prostor korisnika kućnog carinjenja ili neko drugo mjesto odobreno odobrenjem za korištenje postupka kućnog carinjenja, te vlastiti prostor ovlaštenog primatelja i ovlaštenog pošiljatelja)
-
Razmatrali smo modul selektiviteta koji proizilazi iz sistema ASYCUDA
-
Probelmi NCTS
-
Radno vrijeme carinskih ispostava
-
Modifikacije (sve vrste izmjena carinskih prijava osim novcanih izmjena ), premjestiti iz Regionalnih Centara u carinske ispostave , radi operativmosti , brzine i slicnog .
-
Transfer roba iz zemaljama, sa kojim imamo potpisane ugovore o slobodnoj trgovini, uspostaviti u cjelosti primjenu Ugovora
-
Prohodnost carinskih garancija na cijeloj teritoriji BiH .
-
Procedure podložne izmjenama u korsit smanjenja vremna i ubrazanja tokova ( sa bilo koje lokacije na bilo koju lokaciju)
-
AEO odobrenja
PROBLEMI SA INSPEKCIJSKIM SLUŽBAMA U BOSNI I HERCEGOVINI:
-
HITNO USAGLASITI RAD pratećih službi FITO-SANITARNIH, VETERINARSKIH, i drugih kontrolnih organa jer nadležnost je u Upravama kojima smo se obratili za operativni sastanak. Mi, mi se ne možemo zadovoljiti prepiskom koja do sad nije urodila plodom. Izrazićemo u troškovima.
-
Problem zadržavanja i usporavanja na granicama sa R Hrvatske, neophodno je da putem zvaničnih diplomatskih kanala komunikacija zatražimo rješavanje problema. Svakako, “pojedinačna okupljanja i iskazivanje dobre namejre ali bez odobrenja Brisela to neće ići”, zato ćemo putem zvanične delegacije EU ali uz naše MIP Bosne i Hercegovine.
KONZORCIJUM LOGISTIKE BOSNE I HERCEGOVINE,
Sastanak je realizovan u dobroj namjeri i sa izuzetno visokim stepenom usaglašenih zaključaka, kooperativnog pristupa svih prisutnih , i uz dogovor sa konkretnim aktivnostima i 15-dnevnih kontrolnih sastanaka sa revizijom učinjenog, što donosimo u zaključcima:
Polazeći od istraživanja i činjeničnog stanja, utvrđeno je da je trenutno prosječno vrijeme zadržavanja na GP/CI Gradiška od 725 minuta (oko 12 sati).
Saglasili smo se da preduzimajući mjere i aktivnosti uz koordinaciju svih zainteresovanih strana u lancu da u cilju optimizacije i smanjenja prosječnog vremena zadržavanja na GP/CI Gradiška sljedećim aktivnostima:
- vidljivost svakog vozila, carinske deklaracija, od momenta ulaska na carinsko područje Bosne i Hercegovine (od ulaza do završetka procedure)procedura obrade carinskih dokumenata biće obezbjeđeno sa informacijom na centralnom displeju terminala. Na ovaj način će se eliminisati bilo kakva opstrukcija učesnika u lancu.
- selektivnost ( crveni ili zeleni put) sve pošiljke koje se selektuju na „zeleni put“, automatski će biti preusmjerene sa minimalnim zadržavanjem u skladu sa preporukom carinskog softverskog sistema i vrijeme zadržavanja će biti minimalno.
- kod zbirnih pošiljaka ( više pošiljalaca za više primalaca) pokrećemo inicijativu promjene procedure za zbirne pošiljke. Do izmjene procedura – postupaka, izražena je spremnost da se uz angažman postojećih resursa vrijeme zadržavanja minimalizuje. Uz dozvolu pretovara na manja vozila i dr.
- Otvorili smo pitanje da špediter može podnijeti dokumenta sa bilo koje lokacije na bilo koju lokaciju, te da se dopune procedure – upoznamo službenike, da špediter nije obavezan prisustvovati pregledu.
- prilikom zbirnog transporta, evidentan je problem i kod špedicija. Pitanje koje zahtijeva dodatnu analizu na 15-dnevnom nivou;
- vrijeme rada carinskog službenika (inspektor) od recepcije-kontrolora-pregledača i drugih, bez pritisaka biće vrednovan i mjerljiv, te analiziran na 15-dnevnom nivou;
- primjedbe na rad carinskih službenika od bilo kakvog postupka koji izlazi izvan zakonskog okvira (korupcija, opstrukcija, nedozvoljeno postupanje i sl.), analiziraćemo na 15-dnevnom nivou. ( prijave i dokaze ćemo objedinjavati u skladu sa SG 103/14).
- u cilju rasterećenja transportnog toka u režimu tranzita – provoza npr. za Crnu Goru, moguće je da se koristi GP Gradina ukoliko roba nije biljnog i životinjskog porijekla. No, i ovu aktivnost će se razmotriti u prijedlogu izmjena procedura.
- hitno, urgentno organizovati sastanak sa predstavnicima „entiteskih“ Inspekcijskih tijela – organa, u cilju ujednačavanja radnog vremena, ujednačavanje procedura, (posebno u dijelu neusaglašenosti FBiH i RS oko procedura, terminoloških problema, nadležnosti, tržišnih, sanitarnih, fito-sanitarne kontrole i kontrole hrane). Neusaglašenost uzrokuje (30-50) % ukupnog zadržavanja.
- ujednačiti procedure na svim GP/CI.
- upozoravamo sve nedolične korisnike infrastrukturnih objekata i dostupnih servisa (tuševi itd) na GP da se ponašaju u skladu sa „civilizovanim normama“. Zajednički da spriječimo uništavanje imovine, posebno u dijelu sanitarnih čvorova. Red i organizacija rada na terminalu je definisana, ali postupci korisnika moraju se podići i na višim nivo. Crna lista nekulturnih vozača.
- prihvaćena je inicijativa da BIP prelaz Gradiška, koji inače funkcioniše 24 sata, ali da i drugi subjekti i inspekcijske službe takođe 24 sata budu na raspolaganju, tema koju smo već pokrenuli kod „entiteskih“ organa.
- u cijeni plaćanja terminalnih usluga CT, (Sl.Gl 11/2016) uračunati su i troškovi vaganja, drugim riječima niste u obavezi da dodatno plaćamo vagarske usluge. Ova odluka je za sve terminale i GP.
- Cijena usluge terminala je takođe definisana i fiksna, nije dozvoljeno dopisivanje na CT ili dopunske naplate;
- usaglasili smo da ćemo zajednički zatražiti termin sastanka sa Ministrom bezbjednosti Bosne i Hercegovine, s ciljem koordinacije policije i policijskih tijela.
- vozila pod ATP režimom (hladnjače) u koordinaciji sa saobraćajnom policijom MUP-a Republike Srpske, podnosimo inicijativu o režimu prioriteta.
- da bi se NCTS u punom kapacitetu i uz primjenu T1 sproveo u Bosni i Hercegovini, neophodno je da se ukinu takse. Bosni i Hercegovini neće biti dozvoljen pristup Konvenciji NCTS, dok se ne usklade sa principima konvencije, bez administrativnih taksi. Pokećemo inicijativu kod Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine za usaglašavanje sa drugim zemljama, a na taj način bi eliminisali dnevno opterećenje od 30% na Granični prelaz Gradiška.
- Apelujemo da se u skladu sa izmjenama i dopunama Zakona o carinskoj politici Bosne i Hercegovini, podnesu zahtjeve za pojednostavljene postupke ovlaštenih pošiljaoca ili ovlaštenog primaoca, do sada je 38 kompletiranih zahtijeva odbreno za ovlaštene primaoce i 3 ovlaštena pošiljaoca. Potrebno je informisati privredne subjekte i podstaći da se obrate UINO. Na ovaj način bi takođe rasteretili GP Gradiška.
GP/CI Gradiška je dnevno opterećena sa oko 600 carinskih deklaracija ili u prosjeku 400 teretnih vozila. Uz sve gore navedene informacije, uočene probleme i propuste, neophodno je da sa mjerama i aktivnostima uz koordinaciju na 15-dnevnom nivou, unaprijedimo poslovanje transportnih preduzeća i optimizujemo vrijeme zadržavanja na GP Gradiška.
Spremnost predstavnika-rukovodilaca UINO Bosne i Hercegovine, te apsolutnog otvorenog pristupa za saradnju menadžmenta CI Gradiška uz dokumentovane i tačne informacije, sa prijedlozima i koordinacijom svih zainteresovanih učesnika u lancu, cijenimo da je moguće ostvarenje ciljeva „minimiziranje zadržavanja“.
Sve informacije koje prikupite ili posjedujete, prijedloge koje možemo preduzeti da ubrzamo postupanje na GP Gradiška i na drugim GP, možete dostaviti na:
info@logistika.ba, +387 65 537 211.