Budući da u proteklih deset dana, popunjavanje medisjkog prostora ide u pravcu “Od 01.08. Njemačka prizanje dozvole iz Bosne i Hercegovine”? Iako, smo ovu vijest obbjavili prije godinu dana, pa smo je argumentovano obrazlagali kroz više naučnih radova u kontekstu probelam globalnog nedostatka radnika, na pozicijama vozača motornih vozila.
Dužni smo prema članovima KONZORCIJUMA LOGISTIKA BOSNE I HERCEGOVINE, da odgovorimo na pitanja i pojedine medijske izjave pojedinaca, a sa ciljem da argumentima ukažemo da objektivno sagledavanje stavrnosti i stanja u drumskom transportnom sektoru Bosne i Hercegovine.:
Tačan podataka je da plata vozača u EU se kreće u rasponu od 1125 eura do 1770 eura za prvih pet godina rada, tek u narednim fazama je moguće dostići povećanja plate, stim što većina ne razumije status bruto plaće. U bh medijima smo se naslušali da je plata u Njemačkoj 5000 – 6000 eura, što je apsolutna neistina. Znači, početna plata u optimalnom iznosu je oko 1500 eura, uz sve odbitke koji se mogu pojaviti, stan, papiri i dr.Takođe, pojedini eksperti su tražili pomoć države, u smislu da vozač autobusa može biti i sa 17 godina!!!
Pravdajući svojim ekspertskim znanjima. Nažalost, upravo eksperti koji su iskoristili dobru volju Vlade, da čak subvencioniraju nekakve “instant” obuke, mimo procedura i pravila, samo su poslali “veći broj vozača” u prevoznička preduzeća. Iako, ti pojedinci nisu imali na svojim studijama Metodologiju obuke vozača, i nisu ni jedan dan imali iskustva iz oblasti Pedagogije, Metodike i dr. Da zaključimo odgovor: Eksperti su formirali komisije, deset puta izmijenili uslove poslovanja u Bosni i Hercegovini s ciljem lične promocije i dodavanja “ekspert” zvanja, a da pri tome elementarna pravila nisu poznavali.
Tačno je da se u EU ide ka smanjenju granica 17 i 18 godina ali za poslove u lancima snabdiejvanja “isporuka i dostava robe” te da su pojedine zemlje uvode reviziju vozačkih dozvola i B1 kategodije, te da će se u vozila do 2,5 tona nosivosti i 8+1 sjedište dodijeliti obaveza posjedovanja “digitalnog tahografa”, s ciljem eliminacije damping cijena na tržište.
Netačno je da Njemačka potražuje samo 30 000 vozača, izjavili su i zaključili u pojedinim medijima.
Tačan odgovor je da se u lancima snabdijevanja Njemačke nepopunjeno oko 67000 radnih mjesta, te u drugim evropskim destinacijama, u narednih pet godina EU traži oko 476000 vozača. Najbolje popunjene destinacije su Argentina, Euroazija, ali Američki kontinent (Kanada i SAD) zahtjevaju i do 700000 vozača u narednih pet godina, proporcionalno je zahtjevna i Australija. No, moramo takođe navesti podatak da prosječan vozač u SAD prelazi oko 24000 – 27000 km, u EU prosječan vozač prelazi oko 17500 km.
Svakako je za pohvalu da se dokumenta iz Bosne i Hercegovine priznaju u drugim državama, to je potvrda da su auto škole u Bosni i Hercegovini dostigle viši nivo, te da se osnovne vještine i umijeća stečene u našim auto školama priznaju i u inostranstvu.
MJERE KOJE TREBA HITNO PREDUZETI – BEZ PISANJA DOPISA VEĆ AKTIVNO REALIZOVATI SLJEDEĆE AKTIVNOSTI U DRUMSKOM TRANSPORTU:
Pozivamo medije i “eksperte” da konačno olakšamo rad privrednih subjekata u drumskog transportu sa svojih profesionalnih pozicija, a u Bosni i Hercegovini su predstavnici 17 komorskih asocijacija, 17 ministarstava, 17 inspektorata, UINO, Agencija i drugih da odgovore na zahtjeve i pitanja:
Problem postupanja i usporavanja procedura nakon ulaska u Šengenski protokol, carinskih organa i službi Republike Hrvatske, moraju se aktivirati odgovorni službenici iz MINISTARTSVA SPOLJNIH POSLOVA, te Direkcije za Evropske integracije, Spoljnotrgovinske komore, DKP BiH, putem predstavnika BiH u Briselu sjedištu EC i drugih Agencija kao jedina relevantna tijela da intervenišu i da se uspostavi veći broj službenika kako bi se rasteretio sadašnji rad koji je nepodnošljiv – prosje.
Mjere koje su preduzete u poslednjih tri mjeseca, prouzrokovali su „zadržavanje“ koje direktno usporavaju lance snabdijevanja u i iz Bosne i Hercegovine. Potrebno je hitno da sa nivoa Bosne i Hercegovine se pokrene razgovor na relaciji Brisel-Zagreb-Sarajevo, u suprotnom predviđamo opšte poremećaje u lancima snabdijevanja.
Predstavnici UINO BiH, operativni tim u sjedištu UINO BiH je saslušao sve naše problema, svjesni i saglasni sa svim konstatacija, dogovorili smo operativne sastanke na terenu po Cartinskim ispostavama i Graničnim prelazima. REZULTATI – STATUS TIHOVANJE!
Problemi sa kojima se privrednici u Bosni i Hercegovini trenutno suočeni su sljedeći:
- Stupanjem na snagu izmjenama Zakona o carinskoj politici, od 01.02.2023. godine ne mogu se više koristiti ranije izdata odobrenja za carinska skladišta, kao ni ranije izdata odobrenja za sljedeće pojednostavljene carinske postupke:
- odobrenja za pojednostavljeni postupak po fakturi (uz predočenje robe i provedbu tog postupka na graničnom prijelazu) za puštanje u slobodan promet pri uvozu i za postupak izvoza,
- odbrenja za lokalno izvozno i lokalno uvozno carinjenje i
- odobrenja za ovlaštenog pošiljaoca i ovlaštenog primaoca (kao pojednostavljenja u postupku provoza).
Ova izmjena je prouzrokovala dodatni pritisak i usporavanje procedure u izvoznom i uvoznom toku, čime se zadržavanjem u prosjeku povećalo za 14,5 sati.
PROCES PONOVNOG DODIJELJIVANJA JE USPOREN!
Naime, najveći broj primjedbi na postupanje i procedure se vezuje za ove granične prelaze od kojih sistematizujemo najvažnije:
- trenutno stanje zadržavanja drumskih prevoznika zbog dužine trajanja carinskih postupaka, kako prilikom izvoza tako i kod uvoza robe u Bosnu i Hercegovinu su neprihvatljivi, jednostavno prosječno vrijeme zadržavanja je oko 14,5 sati. Posljedice koje trpimo su takve prirode da direktno prouzrokujemo povećanje troškova u poslovanju, a samim tim i na kalkulaciju cijene prevoze, odnosno na cijene gotovih proizvoda. Na pojedinim carinskim terminalima, ( posebno su istaknuti GRADIŠKA, RAČA ,IZAČIĆ i drugi) carinski postupci su “neopravdano dugi”, postupak pojedinih carinskih službenika je u službi odugovlačenja i opstrukcije carinskih procedura, a kao posljedica je neopravdano dugo čekanje koje je iznad prosjeka od 14,5 sati.
- Prevoznici raspolažu sa dokumentovanim postupcima pojedinaca, svjesnih i nesavjesnih postupaka pojedinaca ili grupa, usporavanje u postupku od 14,5 sati je nepodnošljivo.
- Rad službi veterinarskih, sanitarnih, fitosanitarnih nije usklađen i nije u funkciji 24 sata izvoznom sektoru, a drumski prevoznici ispaštaju i trpe troškove.
- Prevoznicima niej dozvoljeno da se koriste Ugovorom o iznamljivanju i upotrebi izmjenljivih transportnih sudova. U skladu sa pozitvnom i proevropskom praksom da se ubrzaju lanci snabdijevanja. Ne, u Bosni i Hercegovini je još uvike na snazi Upustvo iz 2008 godine i otežava rad prevoznika.
- Objasnili smo postupke pojedinaca koji su direktno opstruisali rad drumskih prevoznika (navodeći imena, smjene i vrijeme koje je utrošeno , od IMT do direktnih zahtjeva pojedinaca;
- Pet puta su veći troškovi terminala, u Bosni i Hercegovini je 40 KM, a u drugim zemljama terminali se ili ne plaćaju ili su cijene do 5 eura.
- Probleme koji su specifični za svaki pojedinačni terminal od Vage koja pripada Bosni i Hercegovini na GP Izačiću ali je koriste carinici Hrvatske prilikom izlaska iz Hrvatske.
- Manjkavost kapaciteta pojedinih terminala
- Kada je u pitanju NCTS i uvođenja novog kompjuterizovanog tranzitnog sistema, a koji je bi značajno ubrzao proceduru. Problem sa kojim se suočava UINO BiH za pristup konvenciji je ELIMINISANJE TAKSE. Apelujemo da se usmjerimo i ka Ministarstvu Finansija BIH, ukoliko se ne eliminiše taksa, ostaćemo kao jedina zemlja u okruženje bez NCTS u punom kapacitetu. No, na pojedinim graničnim prelazima imamo različitu primjenu procedure za provoz, tranzit ili drugu operaciju.
- Potrebno je da modul “selektivnošću”, ( modul omogućava da se pojedina vozila pregledavaju a ne svako vozilo), te neophodnosti da se potpuno primjeni u praksi. Zato pozivamo da dopunimo saznanja o postupanju pojedinaca na ispostavama.
- Dogovorili smo da se radno vrijeme sinhronizuje sa radnim vremenom službi u Bosni i Hercegovini, te sa susjednim carinskim službama.STATUS TIHOVANJE!
- Osim konstatacije, da je neophodno HITNO USAGLASITI RAD pratećih službi FITO-SANITARNIH, VETERINARSKIH, i drugih kontrolnih organa jer nadležnost je u Upravama kojima smo se obratili za operativni sastanak. Mi, mi se ne možemo zadovoljiti prepiskom koja do sad nije urodila plodom. Izrazićemo u troškovima.
- Problem zadržavanja i usporavanja na granicama sa R Hrvatske, neophodno je da putem zvaničnih diplomatskih kanala komunikacija zatražimo rješavanje problema. Svakako, “pojedinačna okupljanja i iskazivanje dobre namjere ali bez odobrenja Brisela to neće ići”, zato ćemo putem zvanične delegacije EU ali uz naše MIP Bosne i Hercegovine.
- Prošlogodišnja bilansa o odlasku 6000 vozača samo u Sloveniju, upućuje nas na zaključak da će trošak transporta, kao posljedica odlaska vozača pretrpjeti štetu koja će se direktno odnositi na rad privrednih kapaciteta Republike Srpske.
- Predlažemo, trošak edukacije ili cijena edukacije za vozača motornog vozila ograniči na visinu od 100 KM, na primjeru Crne Gore možemo vidjeti da imaju najmanji procenat odlaska vozača jer im je obuka za 5 godina besplatna putem PRIVREDNE KOMORE CRNE GORE. EXPERTI SE PROTIVE I ČINE SVE NA DISKREDITACIJI ZAHTJEVA. KONZORCIJUM LOGISTIKA BOSNE I HERCEGOVINA RASPOLAŽE SA NASTAVNIM KADROM 5 doktora nauka, 69 magistara i Mastera i preko 150 diplomiranih inžinjera saobraća ali nedovoljno da EXPERTI shvate značaj partnerstva!
- Takođe, da se u izmjenama Zakona predvidi da lica sa B kategorijom mogu upravljati sa vozilima do 4,25 tona u skladu sa Evropskim prijedlozima za izmjenu kategorizacije vozača. Takođe, da se starosna granica za započinjanje poslova odredi 18 godina, naravno nakon obuke u Auto-Školi, i da se u sam proces uključe i Auto Škole. Takođe, u direktivama Evropske Unije ne postoji prekvalifikacija vozača, ne postoji ni srednjoškolska svjedočanstvo o radnom mjestu vozač motornog vozila.
- Predlažemo da se ograniči cijena registracije poluprikolice, izmejnljive transportne sudove, koja sad u prosjeku iznosi oko 1300 KM, na nivo od 150 KM. Naime, ova mjera će pomoći da se prevozničke firme, mogu proširiti djelatnost i biti konkuretnije za različite vrste roba. Na primjer registracija u Sloveniji je 100 eura. Te da se cijena registracije skupa vozila ujednači i da se omogući prelazak na obavljanje registracije putem tehničkog pregleda. Drugo pitanje je vezano za osiguranje, svjedoci smo da u polisama osiguranja, prevoznik nije zaštićen. Moramo uskladiti rizike u EU i naše polise. Svakako da je ovo entiteska nadležnost, pokrenuli smo pitaje, ali očekujemo podršku.
- Takođe, da se omogući ravnopravnost i dostupnost ATP sporazumu, odnosno da se atestiranje radi i u Republici Srpskoj. Naime, samo je jedan centar ovlašten za izdavanje ATP certifikata i atestiranja, da u Bosni i Hercegovini bude barem pet mjesta 3 u FBiH i 2 u Republici Srpskoj.
- Isto tako da se uskladi cjenovnik za sva ispitivanja kojim opterećujemo drumske prevoznika, od jednog obično prepisivanja podataka pred CEMT raspodjelu, prevelika je cijena 400 KM i tako niz davanja po jednoj voznoj jedinici, napominjemo s ciljem bogaćenja pojedinaca uz podršku Vašeg Ministarstva.
- Predlažemo da u Zakonu o prevozu, definišemo obligaciono plaćanje drumskog prevoza na 35 dana. Mjera koja je u svim evropskim zemljama prisutne, na taj način, prevoz se mora platiti 35 dan, a ako se ne plati, država naplaćuje duplu prevozninu od dužnika, kao prekršaj i isplaćuje se prevozniku iz garantnog fonda.
- Zhtijevamo da se prevoznicima izvrši povrat ili umanjenje troškova akciza na osnovu CMR tovarnih listova i drugih relevantnih dokaza da su transportni-kilometri realizovani van BiH.
- U zakonskom okviru definisati, ili bolje naglasiti uskladiti politiku sa evropskom unijom, sat čekanja je 40 eura, a auto dan 400 eura, pretvoreno u KM. Na ovaj način većina zemalja ubrzava lance snabdijevanja i smanjuje troškove proizvodnje.
- Vjerujem da ste informisani o kolapsu koji prouzrokovan sa ukidanjem ranije stečenih odobrenja za pojednostavljene postupke. Samo kratka analiza, troškovi su uvećani za minimalno 200 KM po voznoj jedinici, a gubitak prevoznika je uvećan za minimalno 10 sati dodatnog zadržavanja. Molimo Vas, da hitno se, danonoćnim radom riješe zahtjevi koji su u Upravi za indirektno oporezivanje, kako bi se mogli normalizovati tokovi.
- Urgentno je da inspekcijske službe, sanitarni, fito-sanitarni, veterinarski inspektori budu na raspolaganju 24 sata, te da u koordinaciji sa kolegama iz Hrvatske a putem Ministarstva inostranih poslova se otvori pitanje saradnje. Vjerujemo da znate, mi smo osuđeni na tri granična prelaza. Potrebno je da uskladimo sa R Hrvatskom i prelaz Novi Grad, a uskoro prestaje sa radom i GP Maljevac, V.Kladuša. Od kojih u Gradišci imamo samo jednu saobraćajnu traku. Ovako zadržavanje, a u prosjeku vozač godišnje izgubi 206 sati na graničnim prelazima Bosne i Hercegovine, u konačnom rezultatu gubimo jednu platu za vozača. Zbog ovog i drugih razloga, prošle godine pojedini prevoznici su bili primorani da se registruju i u Hrvatskoj. Ako se uzmu izdaci po zaposlenom, možete pretpostaviti koliki je gubitak.
- Više od deset godina se nadamo jedinstvenom integrisanom sistemu koji će nam omogućiti informacije o svim resursima, dozvolama, raspodjeli i distribuciji. Integrisani informacioni sistem koristi algoritme i svakako će predstavljati pravičnost, a za menadžera pouzdanu informaciju. Na osnovu informacija, predstavnici svih ministarstava rade na tome ali već deset godina, molimo Vas da se ovaj segment ubrza.
- Poučeni iskustvima drugih zemalja, od Makedonije koje je svijetli primjer rješenja ili Crne Gore koje ima dva puta više potentnosti sa dozvolama. Predlažemo da se razgovara sa Austrijom o izuzeću ( ne treba nam dozvola) ako se roba prevozi za potrebe Austrije ( privrednik registrovan u Austriji) ili ako se u Austriji tovari za tržište Bosne i Hercegovine. Ovom mjerom, je svojevremeno Republike Hrvatska uspjela da postigne olakšice, koliko nam je poznato nije se razgovaralo na ovu temu. Takođe, cijenimo da je tranzit kroz Austriju, posebno u vrijeme ne opterećenosti saobraćajnica moguće pregovarati bez dozvola. Ova mjera bi smanjila troškove, povećala bezbjednost, eliminisala stres koji se nakuplja kod zaposlenih.
- Hitno, urgentno je potrebno da potpišemo sporazume o porezima, PDV i drugim davanjima, koja se jedino naplaćuje prevoziocima iz Bosne i Hercegovine. Svjesni da ovu mjeru možete jedino u razgovoru sa Vašim kolegama iz drugog entiteta i Savjeta Ministara, ali godinama unazad trapimo štetu zbog nepostojanja sporazuma.
- Predlažemo da se za prevoznike uveća popust za korišćenje auto puta na 25% i da se odredi zajednički uređaj koji će omogućiti upotrebu jednog uređaja u Republici Srpskoj i FBiH.
- Predlažemo da se iz fonda zaštite životne sredine, te drugih fondova EU pokrene pitanje „zelene agende“, stimulacije pri kupovini vozila koja će biti prihvatljiva u EU, kao što znate „Zelena agenda“, predviđa naplatu poreza na ugljen dioksid, što će direktno da utiče na cijenu prevoza i ukupnih troškova kalkulacije naših proizvoda.
- Takozvana taksa ACI-Diritto fisso, još uvijek je na snazi za prevoznike iz BiH. Poznato je da na primjer prevoznici iz Hrvatske, Slovenije Mađarske itd nisu nikada plaćali, a poslednjih pet godina je ukinuta za prevoznike iz Albanije. .Razlog ukidanije prema albanski prevoznicima je bilateralni sporazum. Iako, sporazum od stabiulizaciji i pridruživanju EU-BiH jasno jasno naglašava da se neće vršiti diskriminacije izmedju potpisnica, medjutim “de facto”, Bosna i Hercegovina i dalje plaća ovu taksu.Zaključak je da nismo dovoljno uložili energije u “trasnportnu diplomatiju”, nije cilj da prozivamo odgovorne, oni su poznati. Ima nešto i do nas!Prilog dokumenata :DODTAK 1doc09634420230517172155doc25923320230517171941
Mje_ovita komisija-BiH-Protokol-Italija-24.03.2017.godina-Sarajevo-bos
Protokol_Mjesovita_komisija_BiH_Italija_engl_Sporazum-BiH-Italija (1)
SEKTOR ŠPEDICIJE :
- Polazeći od akta Sektora za carine UINO BiH, upućenog Odsjeku za unutarnju kontrolu UINO, broj 03-18-2-2619-1/22 od 16.12.2022 godine, a koji je u konačnici upućen svim organizacionim jedinicama UIO, a koji su izazvali čitav niz poteškoća i u velikoj mjeri usložnili, usporili i otežali obavljanje carinskih formalnosti.Molimo Vas da u što hitnijoj proceduri date ispravno tumačenje gore pomenutog dopisa/informacije od UINO BiH, kako bi se u što kraćem vremenskom periodu riješila ova novonastala situacija, koja svim privrednim subjektima u svakom pogledu, na kraju otežava poslovanje te proizvodi dodatne nepotrebne troškove.Naime, gore pomenuti Akti polaze od člana 170, Odluke o sprovođenju Zakona o car. politici Sl.gl. 13/19, a koji se odnosi na mjesto i vrijeme pregleda robe, kao i na Odluku o troškovima pregleda robe izvan mjesta rada carinskog organa (Sl gl 53/22) i prema kojima je određeno mjesto gdje carinski organ redovito obavlja carinjenje robe.A što direktno znači, da se sva roba za sve carinske postupke, upotrebom različitih tehnika, mora predočiti za carinjenje na tačno tom mjestu – carinski terminal, na slijedeći način (ili dovesti sve robe na terminal na uvozno carinjenje bez obzira na modul selektiviteta ili za svaku deklaraciju pojedinačno podnijeti zahtjev za izlazak car. radnika van radnog mjesta carinjenja).
Naše je mišljenje da se gore pomenuti članovi iz ove dvije Odluke, pogrešno tumače i to obrazlažemo slijedećim :
- Informacija Sektora za carine (gore pomenuta) direktno se odnosi na izlazak carinskog radnika van radnog mjesta i da se ona primjenjuje samo u rijetkim i opravdanim slučajevima (vangabaritne robe, žive životinje i slično) i da nikako nije praksa u redovnim carinskim postupcima;
- Podsjećamo, da je i Stručni kolegij UINO još 2008 godine, obzirom na učestale zahtjeve za izlazak car. radnika i stvarnu nemogućnost da se odgovori na svaki zahtjev, jasno i nedvosmisleno, zauzeo stav da se samo u rijetkim i izuzetno potrebnim slučajevima fizički izlazi na vanjske preglede; (a sada se od nas očekuje sasvim suprotno, da podnosimo zahtjeve za izlazak car. radnika, što priznaćete nema smisla);
- Propisani iznos troška od 40,00 KM za sat rada carinskog službenika se odnosi na jedan sat rada i nebi se trebao odnositi na broj deklaracija u okviru toga radnog sata;
- Modul selektiviteta (samo dokumentarni ili dokumentarni i fizički pregled robe ) koji proizilazi iz sistema ASYCUDA i koji se godinama uspješno primjenjuje, sada postaje nevažeći, jer se u određenoj varijanti, sva roba, unaprijed, mora na posebnom vozilu dostaviti na carinski terminal, nakon što je ista smještena u privremeni smještaj ovlaštenog primatelja, te samim tim predočena odredišnom carinskom uredu. Napominjemo da je naporima djelatnika UINO, žutih i zelenih traka selektiviteta sve više i da se na taj način polako primičemo standardima EU, kao i da je doprema pošiljki sa takvim selektivitetima na carinske terminale potpuni apsurd koji je teško objašnjiv privrednim subjektima.
- Posljednjih godina, liberalizacijom carinskih propisa, značajan broj privrednih subjekata-špeditera, ostvario je povlašten status i koristi pojednostavljene procedure, od kućnog uvoznog/izvoznog carinjenja, preko sticanja statusa ovlaštenog izvoznika, pa sve do statusa i privilegije ovlaštenog primaoca i/ili pošiljaoca. Sve ove pojednostavljene procedure u velikom mjeri su poboljšale i u svakom pogledu optimizirale poslovanje špeditera i privrednih subjekata. Gore pomenute informacije i njihovo striktno sprovođenje, je u kontradikciji sa odobrenjima koja su firme-špedicije dobile za korištenje pojednostavljenih procedura. Npr. ovlašteni primatelj, nakon korištenja privilegije, da odmah po prispjeću robe sa granice, istu može smjestiti u privremeni smještaj ovlaštenog primatelja (a u skladu sa odobrenjem UINO BiH) sada treba, tu istu robu u potpunosti dovesti posebnim vozilom na carinski terminal u cilju uvoznog carinjenja?! Zaista, nerealno i neracionalno;
- Konačno, možemo se pozvati na gore pomenutu Odluku o troškovima pregleda robe izvan mjesta rada carinskog organa SL. Gl. 53/22 , gdje se u članu 3 Odluke, jasno definiše pojam mjesta u kojem carinski organ redovito obavlja carinjenje robe i gdje se pod tačkom „e“ nedvosmisleno kaže da je mjesto u kojem carinski organ redovito obavlja carinjenje robe „odobreni prostori u pojednostavljenim carinskim postupcima“.
Iz ovoga jasno proizilazi, da ako već koristimo pojednostavljenju proceduru i imamo odobrenje i koristimo status ovlaštenog primatelja, samim time odobreno nam je i mjesto za redovno obavljanje carinjenja roba. Što je i navedeno u Odobrenju.
- Na kraju bi se pozvali i na dva Upustva, koja se takođe odnose na pojednostavljene carinske postupke, a to su Upustva o postupku kućnog uvoznog i izvoznog carinjenja Sl.gl. 57/22, gdje se identično za obje pomenute procedure, u članu 6. tačka oba Upustva, jasno kaže da se „ …..roba može staviti u odobreni izvozni / uvozni carinski postupak u odobrenom prostoru imaoca odobrenja, bez obaveze neposrednog predočenja (dopremanja) robe carinskog uredu.“
Istovremeno, u tački 2. istog člana 6. oba Upustva, nedvosmisleno se kaže da „ ……samo provođenje carinskih formalnosti ostaje nepromijenjeno, a radi se samo o promjeni mjesta predočenja robe. Dokumentarni i fizički pregled robe obavlja se kao i u redovnom (standardnom) postupku samo je mjesto obavljanja tih car. formalnosti odobreni prostor korisnika kućnog uvoznog ili izvoznog carinjenja u kojem se roba pušta u zahtijevani uvozni ili izvozni postupak.
Sve ovo gore pomenuto direktno koincidira i u vezi je sa Odlukom o troškovima pregleda robe…..Sl.Gl. 53/22 i članom 3. pod „e“ Odluke, gdje je jasno definisan pojam „mjesta u kojem carinski organ redovito obavlja carinjenje robe“, a to su (ta mjesta), kako je navedeno pod tačkom „e“ odobreni prostori u pojednostavljenim carinskim postupcima.
Pozdravljajući sve napore djelatnika UINO u sprovođenju novog Carinskog zakona i uz njega provedbenih propisa, sa posebnim osvrtom na vašu promptnu reakciju prilikom donošenja Odluke o pojednostavljenju carinske deklaracije upotrebom trgovinskom ili službenog dokumenta Sl.gl. 6/2023, lijepo vas molimo da još jednom razmotrite gore navedene Informacije i ispravnim tumačenjem, jednostavno, omogućite korištenje pojednostavljenih postupaka u punom obimu, a za koje imamo uredna i valjana odobrenja i time uveliko olakšate i pojednostavite sve carinske postupke.
Konačno to je i cilj pojednostavljenih postupaka koji u slučaju trenutnog tumačenja gube svaki smisao.