Od početka sledećeg meseca, Hapag-Lloyd će naplaćivati 1750 dolara za FAK isporuke iz Azije u severnu Evropu.
Izvor: Hapag & Lloyd
Nemački kontejnerski špediter naplaćuje 40 dolara za kontejner od 1950 metara koji je išao iz Azije ka zapadnom Mediteranu i 2050 dolara za destinacije oko Jadrana.
Rolf Habben Jansen, izvršni direktor kompanije Hapag-Lloyd, više puta je naglasio da trenutne tarife za kontejnerske obloge više nisu održive i da definitivno treba povećati cene.
Niske naknade za kontejnerske brodarske kompanije trenutno su uporedive sa najnižim u periodu 2015-2016, ali trenutni troškovi su mnogo veći nego što su bili tada.
Nedavna analiza kompanije Sea-Intelligence, zasnovana na detaljnim podacima u kvartalnim finansijskim izveštajima kompanije Hapag-Lloyd, pokazala je da su troškovi za prevoznika sa sedištem u Hamburgu bili za oko 29 odsto veći nego pre pandemije.
Glavne komponente inflacije troškova kompanije Hapag-Lloyd bile su povećanje operativnih troškova brodova za 30 odsto i veliki skok troškova rukovanja i transporta, koji su bili za 37 odsto veći nego pre pandemije.
Naknade za trgovanje emisijama snose klijenti
Nažalost, špediteri će morati da očekuju još jedno povećanje, ovog puta vezano za šemu trgovanja emisijama ETS-a, koja će stupiti na snagu u pomorskom saobraćaju 2024. januara 1. godine. Hapag-Lloyd i Maersk će takođe uvesti dodatne naknade vezane za izdavanje za kupce. Operateri su već naveli preliminarne iznose.
Lars Jensen, danski stručnjak za brodarstvo, smatra da je teško, ako ne i nemoguće, da nosači kontejnera unaprijed ispravno izračunaju ETS podršku. Tek nakon lansiranja brodske kompanije će tačno znati koje će troškove imati iz šeme trgovanja emisijama. Jensen strahuje da će potrošnja prerasti u “džunglu” mnogih suma, čija će računica vjerovatno često biti nejasna.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/a-szallitmanyozokra-haritja-a-karosanyag-kibocsatassal-kapcsolatos-tobbletkoltsegeket-a-kontenerszallito-orias-366785