Novi kinesko-evropski logistički i trgovinski centar za razmenu, koji se prostire na 100.000 kvadratnih metara, treba da stigne u Budimpeštu. Koeman, u vlasništvu kineske kompanije za logistički lanac snabdevanja Tonglinada, razvijaće projekat na zemljištu zakupljenom od mađarske firme Nonfungo. Strane su u tom cilju potpisale ugovor o dodeli zemljišta u ponedeljak, 17. aprila.
Centar će se nalaziti u okrugu Pešta, oblasti oko Budimpešte. Prema izveštajima kineskih medija, projekat će dobiti preko 30 miliona američkih dolara investicija. Ima za cilj izgradnju logističkog centra koji će pružati funkcije kao što su skladištenje, distribucija, konsolidacija, pakiranje i reeksportna trgovina.
Projekat je dobio podršku provincija Hubei (Vuhan) i Heilongjiang u Kini, kao i okruga Pešta u Mađarskoj. Prva faza projekta obuhvatiće izgradnju glavne skladišne strukture, pratećih objekata i železničkih pruga. Planirano je da počne sa radom početkom 2024. godine, omogućavajući skladištenje i transport preko četiri miliona tona robe godišnje. Ovaj novi logistički centar mogao bi dodatno ojačati funkciju Budimpešte kao željezničkog teretnog čvorišta na Novom putu svile.
Budimpešta i njen potencijal
Budimpešta kao železnički teretni centar pokazuje svoje prednosti. Ima dobru infrastrukturu, dobre veze i ovde ima dosta industrijskih preduzeća, dosta iz Kine. Međutim, to ne znači da grad ne poznaje nikakve izazove. Popularnost grada takođe ima svoje posledice, a to je veoma zakrčena mreža. Ovo zagušenje neće biti rešeno dok se ne izgradi železnička linija V0 samo za teret.
Kineski operater Endi Luo iz Dimerca objasnio je razlog takve popularnosti. „Tranzitno vreme ove rute je oko sedam dana brže od tradicionalne rute preko Malaszevicze; najbrže se do Budimpešte može stići za četrnaest dana. Pored toga, Budimpešta ima kompletnu železničku distributivnu mrežu. Nakon što roba stigne u Budimpeštu, može biti isporučena u Bukurešt/Konstancu, luku Kopar, Duizburg i Hamburg u roku od 2-3 dana.“
Budimpešta ima svoj potencijal, a novi kinesko-evropski logistički centar mogao bi da pomogne da se taj potencijal proširi usmeravanjem saobraćaja i na kraju, špediterima i špediterima olakšati.
https://www.railfreight.com/