Kasnije ćemo vas ažurirati na EuroCargo i Daily varijantama, za sada ćemo se fokusirati na S-Way. Jer, to je kamion koji, posle svog starta 2019. godine, nikada nije uspeo da se probije u Holandiji, uprkos prilično lepom izgledu. Nedostatak zaista novog enterijera odmah je doveo naslednika Stralisa u nepovoljan položaj. Iveco to sada nalaћe dobro modifikovanom kontrolnom tablom. Može se rasporediti po Vašoj želji sa brojnim materijalima i bojama i sada je opremljen digitalnim instrument ekranom i multimedijalnim ekranom. Položaj sedenja je poboljšan boljim sedištem i novim i podesivijim volanom. Traxon Gen2 menjačem upravlja ručica na volanu. Takođe vidimo dugme za pokretanje, tako da postoji unos bez ključa. Električna parking kočnica je takođe standardna. Putnik ima pristup stolu na rasklapanje koji se može uskladištiti na kontrolnoj tabli. Takođe vidimo više prostora za skladištenje, prilagodljivo LED svetlo i razne USB konektore. Na A-stubovima postoje dva ekrana, jer opciono S-Way može biti opremljen MirrorCams. To može rezultirati uštedom goriva od 1,5 posto zbog smanjene otpornosti na vazduh.
Ušteda goriva može se videti i u novom powertrainu Iveco S-Way. FPT-ovaj XCursor13, bicikl koji smo videli ranije u IAA Transportu, sada je u S-Way-u i takođe je dostupan na X-Way i T-Way. Ovaj novi dizelaš opremljen je najsavremenijim powertrain tehnologijama, kao što su novi turbopunjač za spuštanje, viši uobičajeni železnički pritisak (2500 bar), nova lakša glava cilindra i blok cilindara, pametne pomoćne jedinice za napajanje i smanjenje trenja. Najmoćnija konfiguracija može da proizvede do 580 hp i 2.800 Nm torque, dok varijanta od 500 hp ima 2.600 Nm torque. Sam motor već isporučuje više od 10 procenata dodatne uštede goriva, dok napredne nove funkcije i profesionalne usluge mogu da povećaju efikasnost goriva za dodatnih 4 procenta.
Novi motor je pariran na 17xHE Meritor osovinu sa bržim smanjenjem za još veću trakciju na putu. Menjač je Traxon Gen2 12-brzinski menjač iz ZF- a.
XCursor13 je motor sa više goriva. Takođe može da radi na CNG i LNG. Ako se koristi biometan, ušteda CO2 može biti i do 100 posto, tvrde Ivecovi inženjeri. Varijanta prirodnog gasa ovog motora ima izlaz od 500 hp i torque od 2.200 Nm. Zbog velike uštede CO2, to rezultira mnogo povoljnijim Maut stopom u Nemačkoj.
Posle dugogodišnjeg partnerstva sa Nikolom, Iveco sada kontroliše kada je u pitanju električni kamion dugog prevoza. Iveco je u Barseloni predstavio S-eWay, gde ime zvuči pomalo nelogično – e-S-Way bi imao više smisla ali je tipografski pomalo lud. S-eWay izgleda kao S-Way spolja, ali enterijer je i dalje od Nikole. To znači drugu kontrolnu tablu oblika i velike digitalne ekrane. Displej instrumenta je veličine 12,8 inča, multimedijalni ekran se nalazi u instrument tabli i veoma je velik na 17 inča.
Interesantan je, naravno, powertrain, sa pakovanjima baterija iz FPT-a. Postoji devet baterija ukupnog kapaciteta 738 kWh. S-eWay se može brzo puniti do 350kW i može da napuni 80 procenata SOC-a baterije za 90 minuta. Domet je 500 km. Traktorsku jedinicu × 4×2 iz S-eWay-a napaja dvomotorni eAxle iz FPT Industriale. Ima kontinuiranu proizvodnju od 480 kW i torque od 1.800 Nm. Ako se zavučemo pod šasiju, sasvim dobro možemo videti pakovanja e-osovine i baterije.
Luka Sra, predsednik, Poslovna jedinica kamiona, Iveco Grupa, rekao je: “Težnja ka promenama je posao sa punim radnim vremenom kojem smo posvetili sve naše resurse u poslednje četiri godine. U 2019. godini krenuli smo na novo putovanje, detaljno sagledavši oči kupca i krojeći naše ponude prema njihovim potrebama, tokom celog životnog ciklusa vozila i šire. Radili smo naporno i brzo, počastvovani poverenjem koje su nam klijenti dali. Ovo je novo poglavlje u našoj istoriji. Lansiranjem punog dometa modela godine 2024, demonstriramo našu sposobnost da neustrašivo idemo napred i borimo se u uglovima naših korisnika, podržavajući njihov uspeh sa ekosistemom mobilnosti od 360 stepeni, izborom tehnologije koja najviše odgovara njihovim potrebama u svim segmentima i najsveobuhvatnjom ponudom usluga.”
Iveco verraste overigens met een partnerschap met rockband Metallica. Iveco gaat komend jaar de Europese tournee van de band ondersteunen met elektrische S-Way’s en Daily’s en in samenwerking met de band uitvinden hoe je elektrische trucks inzet op zo’n Europese tournee.
Saznajte više o novom Iveco-ovom asortimanu u najnovijem broju TTM.nl 2023.