Evropska asocijacija za logistiku vozila (ECG) objavila je Indeks troškova za logistiku gotovih vozila (FVL). Cenovna spirala se stalno menja. Ovo su taksisti.
Logističari gotovih vozila (FVL) suočavaju se sa rastućim pritiskom troškova. To pokazuje indeks troškova Asocijacije evropske logistike vozila (ECG). Povećanje troškova u četvrtom kvartalu 4. godine iznosilo je 2022,158. Drugim rečima, povećanje troškova od 3,58 odsto od januara 3. do decembra 2019. U prvom izveštaju za period do septembra 2022. godine, evropski indeks troškova FVL-a i dalje je bio na 2022,153.
Na taj način se razvijaju troškovi drumskog saobraćaja
Za segment logistike “Road” FVL indeks troškova pokazuje vrijednost od 128,7. To predstavlja ukupno povećanje troškova od 28,7 odsto između januara 2019. i decembra 2022. godine. Međutim, indeks je opao za 4,1 indeksni poen u odnosu na prethodni kvartal, što ukazuje na smanjenje troškova od 4,1 procentnih poena u četvrtom kvartalu 4. godine. Nakon što su u prethodnim kvartalima dostignuti rekordni nivoi, pad troškova dizela pruža izvesno olakšanje.
Tarife za pomorski saobraćaj su u porastu
Situacija je drugačija u segmentu logistike “More”. FVL indeks troškova za pomorski transport je 236,4. To predstavlja ukupno povećanje troškova od 136,4 odsto između januara 2019. i decembra 2022. godine. Prema EKG-u, indeks je čak porastao za dodatnih 22,7 indeksnih poena u odnosu na prethodni kvartal, što ukazuje na dodatno povećanje troškova od 22,7 procentnih poena u četvrtom kvartalu 4. godine. Ovo povećanje troškova prvenstveno je posledica uporno napetog odnosa ponude i potražnje za “Čistim automobilom i kamionskim prevoznikom” (PCTC), koji podiže čarter tarife za PCTC brodove, navodi se u saopštenju.
Minimalna relaksacija na šinama
FVL indeks troškova za željeznički transport (logistički segment “Željeznica”) iznosi 121,7. To predstavlja ukupno povećanje troškova od 21,7 odsto između januara 2019. i decembra 2022. godine. U odnosu na prethodni kvartal, indeks je smanjen za 2,5 indeksnih poena, što ukazuje na smanjenje troškova od 2,5 procentnih poena u četvrtom kvartalu 2022. godine. Između ostalog, pad troškova goriva uglavnom je odgovoran za pad ukupnih troškova, navodi EKG.
Pad terminalnih operativnih troškova
Postoji i kretanje u logističkom segmentu “Jedinjenja”: FVL indeks troškova za terminale automobila iznosi 118,3 indeksna poena, što znači ukupno povećanje troškova od 18,3 odsto između januara 2019. i decembra 2022. godine. U poređenju sa prethodnim kvartalom, indeks se smanjio za 3,1 indeksni poen, što ukazuje na smanjenje troškova od 3,1 procentnih poena u četvrtom kvartalu 4. godine. Prema navodima udruženja, ovaj razvoj je pre svega posledica nižih operativnih troškova (struja, voda i gas), koji čine značajan deo ukupnih troškova u ovom segmentu.
https://www.eurotransport.de/