Termini planiranje putovanja i planiranje ruta koriste se u žurbi u planiranju transporta. Čini se da su termini sinonimi, ali to apsolutno nije tačno. Velika je razlika između ova dva načina planiranja. Kratko objašnjenje.
Definicija planiranja putovanja?
Sistem planiranja putovanja čini mnogo širi ptistup i više faktora objedinjava od planera rute. Sistem planiranja putovanja ne samo da optimizuje rutu jednog kamiona, već i čitave flote. Na osnovu svih adresa za utovar i istovar, sistem automatski izračunava optimalnu distribuciju pošiljki između transportnih jedinica odnosno među kamionima. Cilj je da se kamioni koriste što efikasnije i da se smanje troškovi transporta.
Prilikom distribucije pošiljki tokom planiranja putovanja, sistem uzima u obzir sve vrste faktora. Da li flota broji samo kamione sa poluprikolicama ili, na primjer, krute i kombinacije prikolica? Koje narudžbe se uklapaju ili ne uklapaju u teretni prostor? Da li je moguće prihvatiti i opslužiti sve klijente, narudžbe i termine isporuke? Sistem planiranja putovanja čini planiranje efikasnim. Planeri transporta imaju bolji pregled, imaju manje za slagati i generišu pouzdan prijedlog planiranja pritiskom na dugme.
Track &trace softver se često miješa sa sistemom planiranja putovanja. Oni koriste sistem praćenja vozila kao sistem planiranja, ali to nije isto. Track & Trace je na izvršnom nivou i planiranje putovanja se vrši unaprijed. Želite da saznate više o razlici između softvera za praćenje i praćenje i sistema za planiranje?
Zahvaljujući svojoj ogromnoj fleksibilnosti, sistem planiranja putovanja pogodan je za planiranje svakodnevnih putovanja sa više tačaka zaustavljanja, za izradu detaljnih citata i za procenu alternativnih logističkih strategija. Sistem se može dopunjavati ili hraniti svim podacima o narudžbi jednog dana, ali i podacima dužeg perioda, na predthodnim primjerima iz prakse i realizacije..
Šta je planiranje rute?
Planer ruta zapravo nije ništa drugo do sistem u kojem ulazite na odredište. Na osnovu početnih, srednjih i krajnjih tačaka, sistem izračunava koja ruta je poželjna. Na ekranu se prikazuje koliko kilometara treba da pređete i koliko dugo treba da pređete. U drumskom saobraćaju, sistemi za planiranje ruta koriste se za izračunavanje optimalne rute za jedan kamion sa dve ili više adresa isporuke. Planer rute uzima u obzir sve podatke relevantne za drumski transport: maksimalne visine klirensa i opterećenja osovina, rute za ADR robu ili drugih zahtjeva odnsono uslova za saobraćaj, ekološke zone i vremenske prozore u unutrašnjim gradovima itd.
Takav sistem ne samo da izračunava udaljenost i vrijeme vožnje, već i troškove transporta i putarine. Sve što je potrebno su geografski podaci kao što su imena mjesta, poštanski brojevi, nazivi ulica i brojevi kuća ili geografske koordinate – korisni za nove građevinske lokacije, na primjer. Na osnovu ovih podataka, sistem generiše mapu sa rutom. Ako je potrebno, planer može digitalno proslijediti rutu do dotičnog vozača kamiona.
Zašto se Google mape za kamione ne preporučuju?
Ako se oslanjate na Google Maps za kamione da planiraju rutu kamiona, bez mogućnosti da izaberete “profil vozila,” definitivno dobijate najbržu rutu za normalan putnički automobil. Ali, osim rizika od susreta sa ekološkim zonama, ova ruta može voditi kroz uske ulice, kroz prometan grad i ispod mostova sa niskom visinom vožnje. Ruta koja izaziva stres samo za vozača kamiona.
Često vidimo kompanije koje koristeGoogle Maps za planiranje kamiona, a zatim to vidimo u vijestima, sa kamionom zaglavljenim ispod nadvožnjaka. Pošto Google Maps ne zna da je vaš kamion mnogo veći i teži za vožnju od putničkog automobila, rizikujete da se vaš kamion zaglavi negde u centru grada. Kao rezultat toga, roba se isporučuje prekasno, a frustracije su visoko na putu i u kancelariji.
KARTU GOOGLE ČITAJ ALI ZA PUTNIČKI AUTOMOBIL, DOK ZA TRANSPORT JE POTREBNO VIŠE INFORMACIJA….