Državni sekretar Hajjnen, koji potpisuje pismo u ime Holandije, kaže sledeće o apelu Evropskoj komisiji: “Kamioni i autobusi čine više od trećine emisije CO2 u svim drumskim saobraćaju i glavni su izvor zagađenja vazduha koje ljudi direktno udišu. Ovo je prilika da se nešto preduzme po tom pitanju. Potreba je tu, tehnologija je tu i vidim da naše transportne kompanije žele da krenu napred. Ali onda moramo ponuditi sigurnost i jasnoću. Na velikom nivou. Zato su potrebni ambiciozni evropski standardi. I moramo osigurati prave preduslove, kao što su stanice za punjenje. Evropska komisija drži ključ za više čistih kamiona i autobusa. Zato pozivam, zajedno sa kolegama, da pokažem liderstvo i ambiciju. Sad je vrijeme.”
U pismu, zemlje kažu da pozdravljaju nameru Komisije da revidira standarde CO2 za kamione. “Hitno je potrebna ambiciozna revizija kako bi se doprinijelo smanjenju emisija iz cestovnog prometa u skladu s Pariškim sporazumom, evropskim zakonodavstvom o klimi i ciljevima država članica. Trenutno emisije iz drumskog saobraćaja očigledno nisu na putu orijentisanoj na Pariz. Istovremeno, postoje velike mogućnosti za smanjenje emisija iz sektora. Na raspolaganju su ekonomična rešenja.” U pismu se navodi da novi prijedlog Evropske komisije mora sadržavati tri prijedloga:
- 100% nulti cilj emisije za nove kamione u EU, u skladu sa ciljem EU o klimatskoj neutralnosti do 2050. godine.
- Pooštren cilj za 2030. godinu, nadovezujući se na ambicije proizvođača i vlasnika flote.
- Primjena CO2 standarda na više kategorija vozila nego što spada u trenutni opseg. Trenutni ciljevi smanjenja CO2 odnose se samo na mali deo teretnih vozila na putu, ostavljajući skoro 35% emisija izvan opsega.
https://www.ttm.nl/