Preko 150 francuskih javnih ličnosti potpisalo je pismo u kojem traže da se zaustavi izgradnja železničkog tunela Torino-Lion i preusmere investicije na izlazne vozove i rute. Pismo je objavljeno u Reporteru, nezavisnom francuskom mediju, 20. decembra. Među potpisnicima su gradonačelnici Liona i Grenobla, kao i poslanici Evropskog parlamenta.
Potpisnici pisma optužuju predlagače projekta da su pet puta smanjili vozove između Francuske i Italije. Štaviše, tvrde da je 200 miliona evra namenjenih železnici u Alpima iskorišćeno za finansiranje drumskog tunela Frejus. Još jedna optužba u pismu je da nijedan kamion nije sklonjen sa puta, iako je postojeća železnička linija 30 odsto jeftinija od korišćenja puta. Na kraju, ističu da projekat ima značajan uticaj na životnu sredinu, posebno na šumu u Maurienneu.
Zahtevi potpisnika
Pre svega, potpisnici zahtevaju da se postojeća železnica ponovo koristi istim tempom kao 2000-ih. Štaviše, oni žele da se novac koji bi bio uložen u tunel Torino-Lion odmah preusmeri na otvaranje platforme za utovar put-železnica u oblasti Amberie-en-Bugej, istočno od Liona.
Oni takođe zahtevaju da se 20 miliona evra godišnje zarade od drumskog tunela Mon Blan iskoristi isključivo za finansiranje prelaska sa drumskog na železnički. Osim toga, žele da se železnici vrati 200 miliona evra do sada utrošenih na tunel Frejus u proteklih 10 godina. Na primer, predložili su povećanje kapaciteta na postojećim linijama u oblasti oko Liona, uključujući Eks-le-Ben – Ansi, La Roš-sur-Foron – Sen Žerve i Sen-Andre-le-Gaz – Šamberi
Potpisnici traže da se 2023. godine kompanijama koje se bave drumskim saobraćajem u toj oblasti ponude opcije železničkog prevoza. Na kraju, traže da se „odluka o otvaranju sigurnosne galerije tunela Frejus poništi i da se ova druga rezerviše isključivo za vozila hitne pomoći“.
https://www.railfreight.com/