. Zvanični vladin izveštaj ukazuje na opadajuće trendove u železničkom teretnom transportu i transportu unutrašnjim plovnim putevima u Francuskoj, dok istraživanje industrije pokazuje frustraciju zbog prekida štrajka.
U Francuskoj su objavljena dva važna izveštaja koji bacaju svetlo na preferencije načina transporta. Podaci su sažeti u izveštaju „Barometre de perception des chargeurs sur le transport ferroviaire et combine 2024“ koji je pripremio Eurogroup Consulting na osnovu ankete špeditera i trgovaca 2023. Odgovori su uglavnom stizali od pošiljalaca, koji čine neverovatnih 88 procenata ispitanika, dodatnih 8 procenata dolazi od trgovaca na malo, 94 procenta ispitanika su francuske kompanije, od kojih je 66 procenata ostvarilo prodaju od preko 500 miliona evra. Istovremeno, objavljen je izveštaj francuske vlade „Chiffres cles des transports” sa podacima o svim različitim vidovima teretnog i putničkog saobraćaja, sa anketama koje pokrivaju 2022. godinu.
Ovde predstavljamo neke od ključnih nalaza iz oba izveštaja. Izveštaj Eurogroup Consultinga pokazuje kako se preferencije načina rada razlikuju u zavisnosti od delatnosti. Kada je reč o korišćenju različitih vidova transporta, izveštaj Eurogroup Consulting konstatuje da železnički teretni transport igra posebno važnu ulogu u poljoprivrednom i građevinskom sektoru. Ipak, drumski teretni transport je zadržao svoju čelnu poziciju u istraživanju kao dominantan vid transporta u svim sektorima. Železnički teretni transport mora da ponudi više kvaliteta Značajno je da je 54 procenta ljudi koje je anketirao Eurogroup Consulting reklo da su razgovarali sa železničkim teretnim kompanijama o njihovim transportnim tokovima 2023. godine, iako to predstavlja smanjenje od 4 procenta u odnosu na istraživanje iz 2022. godine.
Prilikom procene kvaliteta usluge u ovim vidovima saobraćaja, podaci ankete pokazuju donekle diferenciranu sliku. U železničkom transportu tereta, 41 odsto je prijavilo stabilan kvalitet usluge, dok je 35 odsto primetilo poboljšanje. Međutim, značajna manjina od 14 procenata je mišljenja da se kvalitet železničkog teretnog transporta značajno pogoršao. Samo 32 odsto ispitanika reklo je da im teretni prevoz zadovoljava potrebe. Kada je reč o faktorima koji utiču na modalnu promenu, 51 odsto ispitanika reklo je da troškovi energije imaju snažan uticaj, dok je trećina navela trajnu promenu u izboru načina rada zbog ovog faktora.
Uticaj štrajkova na železnički teretni transport; Optimizam za unutrašnji transport U međuvremenu, podaci istraživanja Eurogroup Consultinga iz 2023. takođe sugerišu da su štrajkovi imali značajan uticaj na željeznički teretni transport, pri čemu je većina od 56 posto čak prijavila značajan uticaj. Pored toga, 53 odsto je reklo da bi transport robe prebacili sa železnice na druge vidove transporta 2023. godine. Čini se da unutrašnji transport ima veći potencijal od željezničkog transporta tereta, pri čemu se očekuje da će prvi doživjeti značajna poboljšanja u narednim godinama. Na pitanje kako ispitanici vide budućnost svakog vida transporta, ispitanici su na prvo mesto stavili transport unutrašnjim plovnim putevima, na drugo mesto pomorski prevoz na kratkim udaljenostima i na treće mesto intermodalnu kombinaciju drumskog teretnog transporta i transporta unutrašnjim plovnim putevima.
Drugi gore pomenuti izveštaj, „Chiffres cles des transports“, takođe sadrži niz podataka u vezi sa transportom i takođe nudi zapažanja o preferencijama načina prevoza. U 2022. godini, kopneni transport, isključujući naftovode i laka komercijalna vozila, ostao je skoro stabilan na ukupno 338 milijardi tona-kilometara. Željeznički teretni transport je, s druge strane, zabilježio pad od 1,4 odsto, dok je unutrašnji saobraćaj doživio značajan porast od 9,3 odsto. Takođe u pogledu tržišnog udela, podaci iz izveštaja pokazuju da je bilo malo promena u načinu transporta robe u zemlji poslednjih godina, pri čemu je udeo drumskog teretnog transporta u kopnenom transportu ostao uglavnom stabilan između 2019. i 2022. godine.
Gledajući dalje unazad, može se uočiti blagi pad udela železničkog i unutrašnjeg plovnog saobraćaja, od čega je korist imao drumski teretni transport. Pročitajte više na: https://trans.info/de/amazon-zahlt-saftige-geldgreif-377520