Evropski parlament je u sredu usvojio nove propise za CO2 ciljeve za teška komercijalna vozila.
Učini dostupnim Evropski parlament dogovorio je u sredu strožije standarde emisije CO₂ za teška komercijalna vozila. Time su potvrđeni ciljevi za 2030. (45 procenata), 2035. (65 procenata) i 2040. (90 procenata).
Ali ciljevi smanjenja emisije će se takođe odnositi na prikolice (7,5 odsto) i poluprikolice (10 odsto) od 2030. godine. Takođe pročitajte: Evropska ograničenja CO2 neće propasti zbog logističkih kompanija Intervju:
Povećana je spremnost da se plati više za zelena rešenja Zakon takođe zahteva od Komisije da izvrši detaljnu reviziju delotvornosti i uticaja novih pravila do 2027. godine. Ponekad će se revidirati da li pravila treba da se primenjuju na male kamione, uloga metode za registraciju kamiona koji rade isključivo na ugljen-neutralna goriva, kao i uloga faktora korekcije ugljenika u prelasku na kamione sa nultom emisijom.
Da bi se smanjila emisija CO2 za 45 odsto, potrošnja dizela takođe mora biti smanjena za 45 odsto. Ove dve vrednosti su direktno proporcionalne. Stoga će gore navedeni plan prvo prisiliti dizel motore da se optimiziraju što je više moguće, a zatim ih jednostavno zamijeniti električnim ili vodikovim jedinicama. Nema drugog rešenja, jer propisi o kojima je reč ne predviđaju promociju sintetičkih goriva, koja se proizvode, na primer, na osnovu otpada.
Šta ako proizvođači kamiona ne ispunjavaju nove zahteve? U tom slučaju, mogu se suočiti sa veoma visokim finansijskim kaznama. Zbog toga možete očekivati još veći podsticaj za kupovinu električnih vozila, promovišući ih na sve moguće načine. To se može uraditi i smanjenjem atraktivnosti kamiona sa unutrašnjim sagorevanjem, na primer novim porezima. Dakle, ukratko, nosači će definitivno osjetiti ovu revoluciju na vlastitim novčanicima.
Sledeći korak po ovom pitanju biće razmatranje Saveta Evropske unije, odnosno tela sastavljenog od ministara iz svih država članica. Vijeće je dalo preliminarno odobrenje plana u januaru, ali ga sada mora potvrditi konačnim odobrenjem. Ako se takva saglasnost odobri, gore navedeni plan može postati zakon u roku od nekoliko nedelja ili meseci.
Nova pravila tek treba da formalno usvoji Savet pre nego što stupe na snagu.
Pročitajte više na: https://trans.info/de/strengere-co2-limitverte-fur-lkv-376920