Sedam najvećih željezničkih transportnih kompanija u Evropi zajedno traže od njemačkog menadžera infrastrukture DB Netz da preispita njihovu naknadu za otkazivanje koja će se primjenjivati 2024. godine. Kompanije su Rail Cargo Group, SBB Cargo, SBB Cargo International, Metrans, Lineas, CFL Cargo, i BLS Cargo.
Tačnije, strane pozivaju na „obavezno preispitivanje razloga za otkazivanje od strane DB Netz AG i prilagođavanje tržišno kompatibilnih naknada za otkazivanje“. Kao moguće rešenje, oni predlažu da se ove naknade zasnivaju na ukupnim količinama koje premesti svako železničko preduzeće. Više predstavnika DB Netz-a je kontaktirano u vezi sa obrazloženjem nove naknade i njihovim narednim koracima u odgovoru na pismo, ali odgovor još nije primljen.
Prema sadašnjoj šemi, kompanije koje su otkazale vozne staze morale su da plate minimalnu naknadu od 0,05 evra po kilometru staze, sa ograničenjem od 491 evro. Novo pravilo, s druge strane, podrazumeva da kompanije moraju da plate mnogo veću naknadu za sva otkazivanja od 30. novembra 2023. „za narednu godinu reda vožnje za svaku otkazanu pojedinačnu trasu voza”. Pitanje naknada za otkazivanje u Evropi nedavno se pozabavilo i Evropskom asocijacijom za željeznički teretni promet, koja je rekla da bi mogla da učine sektor željezničkog teretnog prometa manje fleksibilnim i predvidljivim. Nova naknada za otkazivanje je skuplja i ometajuća
Glavna pitanja u vezi sa naknadom za otkazivanje za 2024. godinu koju je planirao DB Netz izneta u zajedničkom pismu su različita. Prvo, naknada se povećava za 600 odsto, sa 0,05 evra po kilometru puta na 0,30 evra po kilometru puta. Štaviše, potpisnici smatraju da ova inicijativa pokazuje „jaku diskriminaciju prema sektoru željezničkog teretnog prometa“. To je zato što kompanije koje nude putničke usluge moraju da plate samo 2 procenta naknade za otkazivanje, dok kompanije za drumski transport uopšte ne plaćaju nikakvu naknadu za otkazivanje. Štaviše, ova nova naknada za otkazivanje takođe će verovatno poremetiti železnički teretni promet, prema potpisnicima. Redovne vozne staze u Nemačkoj, kako su objasnili, moraju da se rezervišu u aprilu. Međutim, nerealno je očekivati da će sve ove rezervacije ići tačno onako kako je planirano zbog obima, tržišta odredišta i promena ruta. Uz novu naknadu za otkazivanje, kompanije će morati da plate kaznu u svim ovim slučajevima.
Drugi poremećaji mogli bi doći zbog činjenice da bi kompanije počele da rezervišu znatno više kratkoročnih porudžbina, čineći sistem planiranja još nestabilnijim nego što je trenutno. Pored toga, otkazivanje voznih staza nakon njihovog planiranog polaska postalo je skuplje od stvarnog upravljanja vozom, kao što je pomenuto u pismu. Čini se da postoji i neslaganje kada su u pitanju posledice ukidanja vozne trase. Kako su potpisnici istakli, DB Netz nije u obavezi da nadoknadi RU kada otkazivanje dođe od njih. Konačno, „novi propisi o otkazivanju ne predviđaju nikakvo posebno razmatranje vanrednih razloga za otkazivanje koji su van kontrole RU“, kako je podvučeno u pismu.
https://www.railfreight.com/