Evropska komisija radi na izmjeni važeće evropske direktive o težinama i mjerama cestovnog transporta. Promena znači da će dozvoljena ukupna težina od 44 tone postati evropski standard i da će LHV dužine 25,25 metara moći da se vozi u svim evropskim zemljama. To je saopštila španska organizacija za drumski saobraćaj Fenadismer.
Usklađivanje nacionalnih propisa prema jednakim evropskim pravilima trebalo bi da olakša prekogranični transport i doprinese energetskoj efikasnosti i smanjenju emisija. Promena pravca je deo evropske strategije održive mobilnosti, sa ciljem da doprinese značajnom smanjenju emisija gasova sa efektom staklene bašte iz transporta, od kojih 26% dolazi iz kamiona. Izmijenjena direktiva još uvijek nije dio standarda CO2 koje je Evropska komisija objavila 14. februara.
Evropska komisija je utvrdila da trenutno postoji pravi mozaik nacionalnih i bilateralnih ili multilateralnih pravila o maksimalnim težinama i dimenzijama, različitim zahtevima i postojećim sistemima licenciranja. Istovremeno, nema dovoljno upotrebe vozila na alternativna goriva bez emisija štetnih gasova i aerodinamike širom Evrope. Zbog toga EK smatra da je neophodno da drumski saobraćaj bude zeleniji ubrzavanjem upotrebe teških vozila sa nultom emisijom, obezbeđivanjem slobodnog kretanja robe i olakšavanjem prelaska nacionalnih granica.
Evropska komisija takođe smatra da trenutna pravila Evropske unije ometaju puni potencijal korišćenja LHV-a. Intermodalni transport takođe pati od pravila koja imaju restriktivan efekat na to da sektor transporta bude zeleniji.
Nova pravila znače da se u svim zemljama može voziti 44 tone. LHV je dozvoljen širom Evrope. Govori se o mogućoj ukupnoj težini od 60 tona za LHV. Transporterima automobila je dozvoljeno da voze kombinaciju do 20,75 metara.