Moćno mali, ali moćni moćni. Korišćenje čak i skromnog skintera za kretanje intermodalnog saobraćaja je ekološka korist, a održavanje železničkih veza velikih luka je još važnija promena u modalitetu, kaže se u izveštaju (Image Rail Partners) Korporativna biblioteka Image Rail Partners sa dozvolom
Evropski parlament je odobrio reformu sistema EU za trgovinu emisijama (ETS). To znači da je sada asfaltiran put za postepeno proširenje ETS-a na emisije iz svih vidova transporta. Ovo je odlična vest za industriju železničkog teretnog prometa, jer će na kraju rezultirati ravnopravnijim uslovima.
Sistem trgovanja emisijama EU (ETS) je instrument politike koji datira iz 2005. On postavlja gornju granicu na dozvoljene gasove staklene bašte koje instalacije mogu da ispuštaju, dok u isto vreme daje dozvole kompanijama za kupovinu ili trgovinu ugljeničnim jedinicama. Ove dozvole se vremenom smanjuju kao podsticaj kompanijama da pređu na zelenije izvore energije.
Kako je zakon zastareo, on se revidira. Revizija je deo zakonodavnog paketa Fit for 55 i već je u toku nekoliko godina. U junu prošle godine, ministri životne sredine Evropske unije složili su se oko opšteg pristupa reformi, uz proširenje na druge modalitete kao jedan od glavnih zaokreta.
Teren za igru
Prema novom ETS-u, cena ugljenika je uključena u drumski i pomorski transport, a besplatne dozvole za vazduhoplovstvo će se postepeno ukidati do 2027. Železnica je već pokrila većinu svojih eksternih troškova, delimično plaćanjem naknada za ETS. Kupci drumskog transporta i avijacije trenutno ne plaćaju punu količinu emitovanog ugljenika.„Ovo ne samo da će pomoći da se izjednače uslovi za sve vidove transporta, već nudi jedinstvenu priliku da se smanji oslanjanje Evropske unije na uvezena fosilna goriva zahvaljujući širem prihvatanju energetski efikasnih opcija mobilnosti i bržem uvođenju obnovljivih izvora energije u transport “, komentariše Zajednica evropskih željezničkih i infrastrukturnih kompanija (CER).
Sledeći korak
Dalji korak ka održivosti bilo bi proširenje EU taksonomske inicijative za održivo finansiranje na sve vidove transporta, kaže CER. Obaveza da se prihodi ETS-a ulažu u klimatski prihvatljive aktivnosti predstavlja još jedan veliki rezultat. Sledeći korak bi trebalo da bude kreditiranje železničkih projekata za CO2 koji štede“, prokomentarisao je izvršni direktor CER-a Alberto Macola.