Hoće li se ekonomiji papira uskoro završiti? Udruženje digitalne industrije vidi da je e-pošiljka, koja je uvedena tek u aprilu, u porastu. Kako su logističke kompanije do sada prihvatile novu priliku.
Od pregleda ponude i dostavnih beleški od pošiljaoca do tovarnog lista u tri primerka od logističke kompanije, papirna ekonomija u transportu sve više deluje kao anahronizam u doba digitalizacije. E-pošiljka, koja je uvedena tek u aprilu 2022. godine, mogla bi da pruži lek. Ali kako se E-CMR razvijao u posljednjih šest mjeseci?
Bitkom istražuje oko 400 logističkih kompanija
Pitanje koje je takođe pokrenulo industrijsko udruženje nemačke informacione i telekomunikacione industrije Bitkom. Istraživanje oko 400 logističkih kompanija pokazalo je da je e-pošiljka dobro primljena. Oko 77% njih je bar jednom probalo digitalnu verziju.
Elektronska pošiljka sporo dobija zamah
Međutim, prema istraživanju Bitkoma, samo jedna od dvadeset kompanija trenutno se oslanja isključivo na elektronski dokument o isporuci i potpuno je odustala od papirnog obrasca. Na kraju krajeva, 31% uglavnom koristi e-puteve. Oko 41%, međutim, koristi E-CMR samo sporadično ili samo delimično. Ostaje nejasno koliko je zapravo reprezentativno ovo telefonsko istraživanje.
Šta se dešava sa Bitkom-om
A šta je sa budućnošću E-CMR-a: Na kraju krajeva, šest odsto ispitanika planira da uvede digitalne tovarne račune u narednih dvanaest meseci. Sedam procenata razmatra ovo u narednih godinu do dve godine. Međutim, još sedam odsto uopšte ne želi da digitalizuje svoje tovarne račune. Ono što je zapanjujuće je da se oko polovine kompanija zalaže za to da upotreba digitalnih pošiljki bude obavezna.
Velike kompanije imaju prednost
85% logističkih kompanija vidi e-pošiljku kao veliko olakšanje za industriju, među većim kompanijama sa 100 ili više zaposlenih je čak 96 odsto. Pretpostavlja se, međutim, da imaju i potrebne resurse da izvrše zamenu na vreme. Većina takođe kaže da upotreba digitalnih putnih računa ubrzava razmenu informacija (74 odsto), čini lance snabdevanja transparentnijim (71 odsto) i smanjuje troškove (64 odsto). Međutim, 46 odsto ističe da u industriji nedostaje znanja za brzo uvođenje.
https://www.eurotransport.de/