Deutsche Bahn (DB) je ušao u značajan dugoročni ugovor sa četiri kompanije iz željezničke industrije za isporuku i implementaciju digitalne kontrole i sigurnosne tehnologije (DLST).
Ovaj sporazum vrijedan 6,3 milijarde eura označava značajan korak u modernizaciji njemačke željezničke infrastrukture.
Ugovor pokriva tehnologiju digitalnog blokiranja (DSTW), uključujući Evropski sistem kontrole vozova (ETCS) i integrisane kontrolne i operativne sisteme. Sporazum osigurava da će DB nabaviti 15.500 kontrolnih jedinica do kraja 2028. godine, sa pojedinačnim projektima koji će se produžiti do 2032. godine.
Sporazum okuplja četiri ključna igrača u industriji: MerMec Deutschland GmbH, Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH, Alstom i Siemens Mobility, u konzorciju sa Leonhardom Weissom.
Za razliku od tradicionalnih modela nabavke, ovaj ugovor obavezuje DB na obavezujuće količine poziva, pružajući stabilnost za dobavljače i omogućavajući industrijskim partnerima da razviju platformska rješenja sa standardnim interfejsima i potrebnim resursima.
Ključna prednost ovog modela je značajno smanjenje vremenskih rokova projekta. Ranije, planiranje i implementacija signalne tehnologije moglo je potrajati i do osam godina. Novi okvir će značajno smanjiti ovo vrijeme, omogućavajući bržu implementaciju modernih sistema.
Osim toga, sporazum eliminira potrebu za višestrukim pojedinačnim ugovorima i odvojenim natječajima za projekte, pojednostavljujući nabavku i izvršenje. Očekuje se da će ovaj pristup poslužiti kao model za daljnje inicijative za modernizaciju unutar DB-a.
Berthold Huber, član DB odbora za infrastrukturu je rekao:
U narednih nekoliko godina, želimo masovno unaprijediti digitalizaciju u mreži i obnoviti mnogo puta više signala, prekidača i signalnih kutija širom zemlje. Novi ugovor o količini sa sektorom će značajno ubrzati ovaj proces. Ušli smo u novo partnerstvo i dogovorili se o kompletnom paketu koji koristi objema stranama – i našim klijentima na mreži. Kontrola i sigurnosna tehnologija je jedan od najkritičnijih zanata sa najvišim nivoom zastarjelosti. Ugovor o količini će značajno doprinijeti promjeni ove situacije i bržem obnavljanju više kontrole i sigurnosne tehnologije.
Prvi ugovori, vrijedni nekoliko miliona eura, očekuju se u proljeće 2025. godine, označavajući početak velike transformacije u njemačkoj željezničkoj kontroli i sigurnosnoj tehnologiji.