Polugodišnji izveštaj grupe Deutsche Bahn (DB) je u senci ukupnih negativnih performansi koji uglavnom naglašavaju gubitke DB Cargo-a. Odeljenje za teret Grupe završilo je prvih šest meseci 2023. sa gubitkom od 195 miliona evra pre oporezivanja.
Gubitak je manji nego u prvoj polovini 2022. godine; međutim, to signalizira da DB Cargo verovatno neće ispuniti svoje ciljeve učinka za ovu ili naredne godine. DB Cargo godinama daje negativne brojke, izazivajući zabrinutost oko strukture kompanije. Indikativno, između 2015-2022 DB Cargo je doprineo gubicima Grupe za 3 milijarde evra.
Samo u prošloj godini, gubici kompanije za železnički teretni transport iznosili su 858 miliona evra, skoro isto koliko i 2020. godine, kada je kriza Covid-19 pogodila tržište. Mora se, međutim, napomenuti da bi prošla godina mogla biti i gora od 2020. da kompanija nije dobila 180 miliona evra finansijske pomoći od nemačke države. Jorg Hensel, predsedavajući Evropskog radničkog saveta (EVC) DB-a, objasnio je ranije u julu da je plan DB-a za odeljenje tereta bio da završi 2023. sa gubitkom od 225 miliona evra – znatno manje nego prošle godine.
Pored toga, on je objasnio da je cilj kompanije za 2024. da se vrati pozitivnim rezultatima. Čak i pre polugodišnjih rezultata, Hensel je naglasio da bi povratak DB-a na pozitivne rezultate mogao da bude „samoubilačka misija”, verovatno takođe podrazumevajući otpuštanja zaposlenih i žrtvovanje određenih poslovnih segmenata kao što je transport jednim vagonom. Uprkos tome što je izvršni direktor DB Cargo-a Sigrid Nikuta opovrgao takve scenarije, brojke kompanije pokazuju da bi se postizanje gore navedenih finansijskih ciljeva moglo pokazati nemogućim.
Restrukturirajte ili zatvorite radnju Udruženje za železnički transport Die Guterbahnen je bilo veoma kritično prema situaciji DB-a. DB je pripisao ponavljajuće negativne rezultate generalno sumornoj perspektivi tržišta, čemu su doprineli inflacija, visoke cene energije, štrajkovi i pregovori o platama. Pored toga, očekuje se da će pritisak nastaviti da raste uprkos mogućnosti da se potražnja kupaca oporavi u drugoj polovini godine. Ipak, za Die Guterbahnen je situacija malo jednostavnija.
Udruženje je navelo da je obrazloženje DB-a iza gubitaka netačno, s obzirom da se i druge privatne kompanije u Nemačkoj suočavaju sa istim problemima, ali i dalje daju pozitivne rezultate. Tim pre što je DB u centru pažnje dobijanja izdašnih suma finansijske državne pomoći, gubici nisu opravdani. Die Guterbahnen je zabrinut da će još više državnog novca biti potrošeno na spasavanje DB Cargo-a, što je Sigrid Nikuta indirektno potvrdila pre nekoliko dana.
Zahtev udruženja je bio jasan u vezi sa tim: „Crna rupa u DB Cargu ne sme da nastavi da raste. Savezna vlada, u čijem je vlasništvu DB Cargo, mora ili da sprovede efektivno restrukturiranje ili da se povuče iz kompanije“, navodi se u saopštenju. Po mišljenju Die Guterbahnena, državni budžet više ne bi trebalo da se troši na pokušaje spasavanja DB jer dodatni troškovi ugrožavaju opšte performanse železnica u Nemačkoj. Kako će se situacija odvijati još uvek nije jasno; međutim, čini se da će DB morati da povuče neke konce kako bi spojio kraj s krajem u narednim godinama.
https://www.railfreight.com/