COSCO je blizu finalizacije posla o kupovini udjela od 24,9 posto u HHLA Container Terminal Tollerort (CTT). Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i CSPL, podružnica COSCO-a, trenutno su u pregovorima da razjasne konačne detalje i imaju za cilj da uskoro finaliziraju transakciju.
“Možemo potvrditi da je u objektivnim, konstruktivnim razgovorima između HHLA, CSPL-a i Federalnog ministarstva za ekonomiju i klimatske mjere, bilo moguće dogovoriti konkretne uslove za učešće CSPL-a u HHLA Container Terminal Tollerort GmbH”, rekao je glasnogovornik HHLA-e. .
Hamburg tvrdi da ima najveću željezničku luku na svijetu, sa 50 miliona tona robe prevezene željeznicom u 2021. Kontejnerski terminal Tollerort ima ukupno pet željezničkih pruga i tri dizalice za utovar i istovar vozova.
Odnos između COSCO-a i luke Hamburg dobio je odlučujući zaokret u septembru 2021. godine, kada je kineska kompanija započela pregovore sa lukom Hamburg o dionicama CTT-a. COSCO je prvobitno trebao kupiti udio od 35 posto u terminalu, ali su njemački političari kritizirali taj dogovor.
Posebno su se članovi Zelene stranke bojali povećanja kineskog uticaja u Evropi. „Trebalo bi učiti iz grešaka, posebno u pogledu Kine, a ne stvarati nove zavisnosti. Ne razumijem da kancelarija želi progurati prodaju luke Hamburg nasuprot kritikama svih uključenih ministarstava”, napisala je kopredsjedavajuća Zelene stranke Ricarda Lang na Twitteru.
Javna svojina
Čak se i kancelar i bivši gradonačelnik Hamburga Olaf Šolc uključio u pregovore. Njemačka vlada i kineska brodarska kompanija na kraju su došli do kompromisa da snize kamatu na maksimalnih 24,9 posto. Strane su se složile da neće otkrivati sadržaj sporazuma.“Luka Hamburg ostaje javno vlasništvo”, izjavio je u oktobru gradonačelnik Hamburga Peter Tschentscher. Na svojoj web stranici HHLA naglašava da će zadržati isključivu kontrolu nad svim važnijim odlukama, a COSCO neće dobiti nikakva ekskluzivna prava. COSCO nema pristup strateškom znanju i nemački zakon nastavlja da se primenjuje u svim pitanjima.
COSCO napušta Duisburg
U međuvremenu, COSCO je prodao svoje udjele u Duisburg Gateway Terminal (DGT) Duisportu, operateru luke Duisburg. Udio kineske državne kompanije u terminalu iznosio je 30 posto. Stranke su odlučile da ne otkriju razloge iza COSCO-ovog izlaska.
Projekat za DGT pokrenut je 2019. godine za ukupnu investiciju od 100 miliona eura i trebalo bi da obradi 850.000 TEU godišnje kada bude završen. Luka Duisburg igra važnu ulogu u kineskoj trgovini u Evropi, sa preko 30 dnevnih vozova koji dolaze sa Novog puta svile.
https://www.railfreight.com/